eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKiedy banki informuja US o duzych przelewach z zagranicy / krajowych? › Re: Kiedy banki informuja US o duzych przelewach z zagranicy / krajowych?
    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kiedy banki informuja US o duzych przelewach z zagranicy / krajowych?
    Date: Sun, 17 Jun 2007 22:12:01 +0200

    Użytkownik "Fenix" <f...@w...data.pl> napisał w wiadomości
    news:46759276$1_4@mk-nntp-2.news.uk.tiscali.com...
    > Witam,
    >
    > chcialbym przeslac kaske z zagranicy na moje konto ale w ten sposob zeby
    > nasz wspanialy us nie bardzo o tym wiedzial. Slyszalem gdzies ze US jest
    > powiadamiany o wszystkich przelewach powyzej 10tys Euro. Czy to prawda?
    > Dotyczy to przelewow krajowych czy tylko zagranicznych, czy dotyczy to
    > wplat gotowkowych w banku? Slyszal ktos o sytuacji ze US wezwal do
    > wyjasnienia sytuacji ze na konto wplynela wieksza kasa?
    > pozdr.

    To nieprawda, US generalnie nigdy nie jest informowany. Niemniej jednak
    dmuchając na zimne (posiadanie zaufania do tego państwa nie wydaje się
    podejściem racjonalnym i świadczącym o wysokiej intelgencji) uważam, że
    należy praktykować przelewanie w małych częściach (tak do 55k zł na
    pojedynczy przelew, co się przekłada na około 15k euro, co jest granicą
    przymusowego zgłaszania transakcji do GINB) i ewentualnie na różne rachunki.

    Przelewy zagraniczne z normalnych banków zagranicznych są relatywnie tanie a
    czasami w strefie euro wręcz darmowe (dodatkowo ostatnio pojawiła się
    informacja na grupie dotycząca darmowości wewnątrz Citi), więc to niewielka
    strata.

    marekz