  • Data: 2016-07-17 22:54:53
    Temat: Re: Kiedy najlepiej nadplacic kredyt hipoteczny?
    Od: RobertS <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-16 o 16:28, Krzysztof Halasa pisze:

    > Być może jednak potrzebował (a nie "potrzebował") - w Polsce ceny
    > nieruchomości są bardzo wysokie (mimo że w ciągu ostatnich kilku lat
    > nastąpiła zauważalna, choć nie dramatyczna "korekta"), myślę że jeśli
    > ktoś kupuje mieszkanie typu 60 m^2 z 2 lub lepiej z 3 pokojami dla
    > małej rodziny (1 lub 2 dzieci, w tym "w planach") to to nie jest żadna
    > ekstrawagancja.
    >
    > Gorzej, jeśli ktoś kupuje np. wielki i drogi apartament, bez planów
    > rodzinnych, bo "tak wypada". Kredyt na XX lat (ani w ogóle żaden kredyt,
    > pożyczka) to nie jest coś, co "wypada".

    Trudno generalizować. Jednak nie spotkałem się z przypadkiem, że singiel
    kupił relatywnie duże (>70m2) mieszkanie tylko dla siebie. Jak już to
    jest jakieś drugie dno, albo konkubinat (ale kupuje sam), albo
    mieszkanie z rodzicami itp...
    Natomiast zdarza się, że single kupują mieszkania drogie. Cena może
    wynikać z bdb lokalizacji, prestiżu itp...
    Nie jestem psychologiem, aby wszystkich oceniać, ale pobudek może być wiele.

    > Jasne. Tak w ogóle najuczciwsze (nie mówię że w 100% uczciwe, ale
    > najbliższe) są kredyty oprocentowane według wzoru
    > obiektywnie_ustalany_wskaźnik + marża. Jest to także najprostsze
    > rozwiązanie.

    co to jest "obiektywnie ustalany wskaźnik"?

    Może jakieś przykłady czy możesz masz na myśli nasz poczciwy wibor?

    --
    pozdrawiam
    RobertS