  • Data: 2012-04-16 18:31:19
    Temat: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lucky wrote:

    > Wlasnie. W przypadku skali panstwa chodzi o zwiekszenie M4. Im wiecej
    > jest gotowki w obiegu tym latwiej o prace i pensje. Zastanow sie co by
    > sie stalo, gdyby ograniczyc wydatki budzetu przy stalych podatkach (bo
    > jak inaczej splacic dlug?)
    Ale kapitał to nie ilość papieru zadrukowanego na zielono. Kapitał to realna
    wartość nie narysowana. Mylisz górę złota z rysunkiem góry złota. Prześledź
    życiorys biznesowy Henry'ego Ford'a. Zbudował jedno z największych firm
    swoich czasów. Nie wziął dolara kredytu. Dasz wiarę? Przy tym płacił
    najwyższe stawki wynagrodzeń na rynku pracy bez nacisków związków
    zawodowych. Taki miał model biznesowy. Doprowadził do drastycznej deflacji
    na rynku motoryzacyjnym. Ceny aut spadały drastycznie. Zadał kłam dziś
    obowiązującej doktrynie ekonomicznej. Zrobił coś co dzisiejsi ekonomiści
    uważają za brednie. Na bazie aktualnej teorii ekonomii tego co zrobił Ford
    nie da się wytłumaczyć. Ford nauczył krowę fruwać. Zastanów się nad
    zjawiskiem Apple'a. Apple to firma, która działa na rynku gdzie występuje
    permanentna deflacja. Ceny na jej produkty permanentnie spadają, a konta
    firmy puchną. Gdyby nie ogólna inflacja w gospodarce światowej to nominalny
    spadek cen elektroniki byłby jeszcze bardziej widoczny.
    W wyjściu z pułapki pojęciowej pomogła by Ci historia pieniądza i
    zrozumienie mechanizmu kształtowania ceny oraz zrozumienie fenomenu inflacji
    i deflacji. Trzeba jednak oderwać się od różowych stron Rzepy i wkładki
    ekonomicznej GW.
    Aktualnie obowiązująca teoria mówi, ze inflacja bierze się ze wzrostu cen
    ropy. Wzrost cen ropy bierze się ze spekulacji giełdowych. Dokładnie to
    przemyśl. Spróbuj znaleźć się w skórze takiego spekulanta. Jakie warunki
    muszą być spełnione byś zaczął kupować jak oszalały. Popatrz na ile ceny
    kontraktów odchylają się od ceny spot. Po cenie spot kupują rafinerie i
    zakłady chemiczne. Postaw się w roli takiego kierownika dużej rafinerii.
    Pomijam, że spekulanci zarabiają na wzrostach i na spadkach. Interesuje ich
    tylko ruch, kierunek jest obojętny. Ale to zostawiam. Chcę zwrócić Twoja
    uwagę na treści, które wszyscy powtarzają sobie od ucha do ucha jak w
    głuchym telefonie. Z tej perspektywy przyjrzyj się swojemu poglądowi na M4