    From: " sys29" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Date: Sun, 22 Apr 2012 14:28:50 +0000 (UTC)

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > To nie jest śmieszne. Jesteśmy psychologicznie w tej samej sytuacji co
    > wierzący w boga. My mamy swoje aksjomaty oni prawdy wiary. Reszta to efekt
    > jakiegoś rozumowania, według jakiejś logiki. Każda grupa ma swoją logikę.
    > Wartościowanie tych zjawisk nie ma sensu większego. Każda postawa jest
    dobra
    > pod warunkiem gdy jedni w oparciu o swoją wiarę nie zabraniają żyć tym
    > drugim.

    W praktyce widzę zasadniczą różnicę pomiędzy postawami ludzi wierzących
    i ateistów. Teiści niosąc "misję apostolską" wpychają się do naszego
    życia aby nas eksploatować. I nawet im się to udaje. Ateistom urojenia
    innych są najczęściej obojętne i stanowią co najwyżej powód do kpin,
    ale nic poza tym. Teistom mieszają się światy. Żyją w świecie urojeń,
    mając za nic logikę świata realnego, ale gdy przychodzi do korzystania
    z dobrodziejstw świata nauki, to nie widzą problemu ( pomimo, że od
    setek lat walczą o to, aby nauka się nie rozwijała ).
    Powoli zaczyna do mnie docierać, że sensowny dialog z teistami w ogóle
    nie jest możliwy z banalnego powodu - wiara nie jest racjonalna. Rozum
    jest największym zagrożeniem dla wszystkich religii, dlatego (cyt.)
    "w każdej religii podstawowym grzechem jest samodzielne myślenie". :-)
    Bezsens naszych dyskusji a ludźmi wierzącymi dobrze oddają takie dowcipy:

    Na lekcji religii ksiądz mówi do dzieci:
    - Narysujcie dzieci aniołka.
    Wszyscy rysują aniołki z dwoma skrzydełkami, a Jasiu z trzema.
    - Jasiu, widziałeś aniołka z trzema skrzydełkami? - pyta ksiądz.
    - A ksiądz widział z dwoma?

    Kiedy byłem dzieckiem co wieczór modliłem się o rower. Potem uświadomiłem
    sobie, że Bóg nie działa w ten sposób, więc ukradłem rower i modliłem się
    o przebaczenie.

    pozdr.
    sys29