    From: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kody BIC banków
    Date: Thu, 9 Sep 2010 08:23:07 +0200

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:i68ffh$rhc$1@inews.gazeta.pl...
    > No patrz, a aj myślałem, że już wszyscy obsługują Sepa... No to jak idą
    > przelewy w przypadku, gdy bank nie obsługuje sepa? Zwyczajnie po staremu
    > swiftem?

    Mogą być uczestnikami SEPA, ale przez inee banki (matki) i nie przez
    EuroELIXIR tylko (bez)pośrednio na STEP2.
    Tu jest wolny rynek ;-). Kazdy bank decyduje sam jak chce obsłuiwać przelewy
    walutowe.
    A poza tym pozostaje jeszcze stara dobra bankowość korespondencka (też via
    SWIFT).

    > A tak wogóle, to niby ile banków jest w eliksirze? 52??? Przecież w tym
    > kraju jest jakieś 700 banków i o ile wiem, to wszystkie rozliczają się
    > przez KiR. Mogą to robić, nie będąc uczestnikiem elixiru??? :-O

    Banki mogą rozliczać sie pośrednio, nie będąc uczestnikiem systemu ELIXIR.
    KIR może nawet nie wiedzieć, że banki rozliczają inne banki.
    Dla małych banków robiących mało przelewów nie opłaca się przystępować do
    ELIXIR bezpośrednio.

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor