  • Data: 2013-05-25 12:05:50
    Temat: Re: Kolejna ściema Vincenta
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zgred" <z...@e...com> napisał w wiadomości
    news:519b67ba$0$26695$65785112@news.neostrada.pl...
    > http://www.polskieradio.pl/5/273/Artykul/849038,Pien
    iadze-na-dom-bez-podatku

    > " Ministerstwo Finansów chce znieść opodatkowanie odsetek od oszczędności
    > na własne M - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

    Przepraszam, że piszę po niewczasie, ale dopiero wczoraj
    dowiedziałem się tego, o co poniżej pytam, mianowicie:

    Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych, Art. 52a.
    "1. Zwalnia się od podatku dochodowego:
    (...)
    5) odsetki i premie gwarancyjne od wkładów zgromadzonych na
    książeczkach mieszkaniowych."

    Oraz taki oto "produkt" PKO BP:
    <https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/oszczedno
    sci/ksiazeczki/oszczednosciowa-ksiazeczka-mieszkanio
    wa>

    "Odsetki naliczone od środków ulokowanych na książeczce
    mieszkaniowej są zwolnione z podatku dochodowego od osób
    fizycznych."

    Panie z PKO BP, namawiając moją mamę do powyższego, twierdziły,
    że pieniędzy z "książeczki mieszkaniowej" wcale nie trzeba wydawać na
    mieszkanie... zakładając, że to prawda (i pomijając marne oprocentowanie)
    - jak to się ma do nowego pomysłu MF? Oraz dlaczego "getiny i inne stwory"
    nie zasypują nas ofertami rachunków w formie książeczek mieszkaniowych?

    Pytam, gdyż nie rozumiem.