  • Data: 2013-05-25 14:38:11
    Temat: Re: Kolejna ściema Vincenta
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    ikarek wrote:
    > Użytkownik "zgred" <z...@e...com> napisał w wiadomości
    iadze-na-dom-bez-podatku

    > Przepraszam, że piszę po niewczasie, ale dopiero wczoraj
    > dowiedziałem się tego, o co poniżej pytam, mianowicie:
    >
    > Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych, Art. 52a.
    > "1. Zwalnia się od podatku dochodowego:
    > (...)
    > 5) odsetki i premie gwarancyjne od wkładów zgromadzonych na
    > książeczkach mieszkaniowych."
    >
    > Oraz taki oto "produkt" PKO BP:
    > <https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/oszczedno
    sci/ksiazeczki/oszczednosciowa-ksiazeczka-mieszkanio
    wa>

    > "Odsetki naliczone od środków ulokowanych na książeczce
    > mieszkaniowej są zwolnione z podatku dochodowego od osób
    > fizycznych."
    >
    > Panie z PKO BP, namawiając moją mamę do powyższego, twierdziły,
    > że pieniędzy z "książeczki mieszkaniowej" wcale nie trzeba wydawać na
    > mieszkanie... zakładając, że to prawda (i pomijając marne oprocentowanie)
    > - jak to się ma do nowego pomysłu MF? Oraz dlaczego "getiny i inne stwory"
    > nie zasypują nas ofertami rachunków w formie książeczek mieszkaniowych?
    >
    > Pytam, gdyż nie rozumiem.

    dlatego, ze tylko pko bp ma prawo prowadzic ksiazeczki mieszkaniowe.

    to jest stara ustawa sprzed 20 paru lat kiedy byla dodatkowa premia
    faktycznie nie musiales wydac kasy na mieszkanie ale nie dostales premii.

    zreszta sami sie teraz kloca co mozna z ksiazczeka zrobic a co nie.