  • Data: 2004-01-08 20:13:47
    Temat: Re: Komornik a mieszkanie na kredyt (spłacany)
    Od: Sebol <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > Jakby się w ten sposób tłumaczyć, to można przepaść, jeśli sąd nie będzie
    > socjalny.

    no to mozna inaczej - zdobywajac srodki pieniezne z najmu powiekszam
    mase dla wierzyciela. Albo spisac umowe pozyczki a potem splacac sie najmem.

    > Art. 300. § 1. KK: "Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości,
    > _udaremnia_ lub _uszczupla_ zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że
    > usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie _obciąża_
    > albo uszkadza składniki swojego majątku, podlega karze pozbawienia wolności
    > do lat 3".
    >
    > Ewidentne.

    ewidentne to sa dlugie terminy w sadach i nic wiecej :D. Tutaj musisz
    udowodnic pozorne obciazanie lokalu co przy odrobinie sprytu wlasciciela
    (np.splata zobowiazania wobec wynajmujacego za np. remont mieszkania
    albo auta) jest praktycznie nierealne. Wsak najemca jest wierzycielem co
    stawia go na rowni z reszta.

> [...]
    > wierzycieli osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową, każdy z wierzycieli
    > może żądać uznania tej czynności za bezskuteczną w stosunku do niego, jeżeli
    > dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli, a osoba trzecia o
    > tym wiedziała lub przy zachowaniu należytej staranności mogła się
    > dowiedzieć.
    > § 2. Czynność prawna dłużnika jest dokonana z pokrzywdzeniem wierzycieli,
    > jeżeli wskutek tej czynności dłużnik stał się niewypłacalny albo stał się
    > niewypłacalny w wyższym stopniu, niż był przed dokonaniem czynności.

    przy konstrukcji jako powyzej (splata zobowiazania) te wszystkie
    paragrafy to dmuchanie w gwizdek.

    --
    l...@s...pl