  • Data: 2004-01-09 09:19:25
    Temat: Re: Komornik a mieszkanie na kredyt (spłacany)
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebol" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:btkd8h$8l9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > art 766 i 767 KPC.

    Ja się pytałem na jakiej podstawie sąd miałby uwzględnić skargę opartej na
    argumencie: "koszty sa znacznie przesacowane oraz (najwazniejsze) - w sposob
    znaczacy (ok 15%)zmniejszaja mase do podzialu dla wierzycieli"?

    > Poza tym w powyzszym przypadku egzekucja z
    > nieruchmosci zostalaby umorzona na podst. art 824 &3 KCP poniewaz
    > komornik musialby splacic cala hipoteke dla banku a dla wierzyciela
    > zostaloby WIELKIE ZERO :D

    Pomyliłeś podstawy, ale wnioskuje, że chodziło o art. 824 par 1 pkt 3.
    Problem w tym, że ten przepis nie będzie miał zastosowania w niniejszej
    sprawie. OCzywistym bowiem jest, że z egzekucji z nieruchomości _uzyska się_
    (oczywiście jeśli uda się sprzedać, ale tego dowiemy się dopiero po
    licytacji, a to nie wyczerpuje przesłanek do umorzenia) kwotę większą niż
    koszty. Z kolei podział uzyskanej sumy jest kolejną czynnością dokonywaną
    przez komornika, ale w sytuacji, w której stosowania ww. przepisu będzie
    bezprzedmiotowe.

    Pozdrawiam,
    Washko