    From: Tomasz Matuszewski <t...@n...artcom.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Komornik, dług i śmierć dłużnika
    Date: Sat, 16 Oct 2004 20:06:44 +0000 (UTC)
    Sender: Tomasz Matuszewski <t...@o...artcom.pl>

    Krab <_...@h...pl__> wrote:
    > Tomku ! wnosze z wyowiedzi, ze wszystko na 2-giego chcesz zwalic, choc nie
    > wiem czy jestes tym 2-im czy poplecznikiem zony/wdowy :-)
    poplecznikiem wdowy ;)
    > to sa wywazone sprawy nie da sie na nie odpowiedziec tutaj - czesto takie
    > sprawy grzezna w sadach, bo do wyroku jest ze 2 lata, wiec sila rzeczy
    > warto, bo po 2 latach, to tsrony czesto nie wiedza o co im chodzilo, ale
    > podtrzymuje "wine" i wspolodpowiedzialnosc wdowy, oczywiscie moze rozdac
    > pozostaly majatek - ale niech liczy sie z konsekwencjami, bo nie ma do tego
    > prawa - bo to dokladnie tak samo jak rozac majatek firmy w ktorej sie
    > pracuje - a ze kogos za to moga uniewinnic - a innego skazac - to przeciez
    > inna beczka
    grzęzną w sądach, rozumiem - ale kto skarży? Wierzyciele, czy
    pozostały wspólnik?
    Ale tu liczyłem na to, że z chwilą śmierci ustaje współdzielność
    majątkowa, no i współwłasność w spółce cywilnej, więc liczyłem na to,
    że wierzyciele jako tacy nie będą mogli się do wdowy doczepić. Jak coś
    to pozostały wspólnik.
    Kwestia tego, że żona/wdowa była współwłaścicielem to chyba nie jest
    automatycznie konsekwencją do tego, że ma długi z obecnej chwili
    spłacać. A nawet z przeszłej. Bo chyba jak ktoś wychodzi z spółki to
    musi się "rozliczyć" z pozostałymi (w jakiej formie się to odbywa, to
    już inna sprawa), czy to pozostali go spłacają, czy on przypadającą na
    niego część długów spłaca.
    Rozumiem, że tu wszystko się może oprzeć o sąd, ale chodzi mi o
    wyjściową sytuację prawną.

    --
    Tomasz Matuszewski, thom(at)artcom.pl
    "Przyjaciel to ktoś, przy kim mogę głośno myśleć." R. W. Emerson