    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kondycja BRE
    Date: Mon, 28 Jun 2004 10:55:15 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179058010.chello.pl

    Seba_Fan <S...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Proszę bardzo wyniki od 2000 do 2004. Rok 2001 wyniki bardzo dobre a
    > co się stało od 2002, wyniki są coraz słabsze, nowe emisje akcji.
    > Niedługo nastapi przejęcie Bre przez inny bank (tak jak i innych
    > banków).

    Rok 2002 - slaby rok dla wiekszosci bankow - zwlaszcza tych dzialajacych w
    segmencie korporacyjnymi i "bawiacych" sie w jakis sposob na gieldzie.
    Co do przejecia BRE przez inny bank - masz na mysli cos innego niz
    Commerzbank? Bo jesli nie - to przeciez Commerz byl od dawna inwestorem
    strategicznym a teraz znacznie zwiekszyl (tanie akcje) swoj udzial - byc
    moze po to, zeby sie polaczyc z jakims innym bankiem.
    Ten rok - widac, ze calkiem idzie dobrze juz

    > Masz rację Michale "Amra" źle dobrałem słowo kondycja finansowa "taka
    > sobie", więc sie poprawiam. Bank jest dobrym bankiem jak wiele innych
    > na polskim rynku, nawet Kredyt bank (który utworzył wysokie rezerwy,
    > ale jest to obiecujący bank na przyszłość, pewnie się połączy z
    > jakimś innym), natomiast co do wyników finansowych niektórych banków
    > działających w naszym kraju są kiepskie i powinny byc poprawione, Bre
    > bank jak i Kredyt B juz zapowiedziały że będą lepsze (oby). Ale ROE
    > powinno zostać poprawione co zapowiada wiekszość banków (ROE - zwrot
> [...]

    Wiekszosc zapowiada, mala czesc to robi ;) Przyklad BH pokazuje, ze latwiej
    zapowiedziec zwrot na kapitale taki jak ma grupa citka na swiecie niz to
    osiagnac.
    Wyniki finansowe BRE - owszem byly takie sobie (zeszy rok) i do dupy dwa
    lata temu, ale jesli patrzymy na przyszosc - to nie jest znowu tak zle i
    mysle, ze 2005 rok to bedzie rok zniw - chyba, ze sie polaczy z kims.
    Popatrz na BPH - ile czasu mu zajelo dojscie do dobrych wynikow.
    Fakt jednak faktem, ze zagraniczni inwestorzy musza jeszcze dluuuuuugo
    czekac w wielu wypadkach na zwrot kapitalu.

    Reasumujac nasza dyskusje - nie wiem czy sie zgodzisz - ale kondycja czy to
    BRE czy KB jest dobra lub bardzo dobra, tylko wyniki finansowe
    rozczarowaniem sa w wielu przypadkach - tutaj sie - zgadzam w calej
    rozciaglosci.

    http://www.PRnews.pl