  • Data: 2010-02-04 20:01:06
    Temat: Re: Koniec kredytu - zaświadczenie ?
    Od: Ranger <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:

    > Zazwyczaj nie, choć znany mi jest przynajmniej
    > jeden wyjątek od reguły.

    > W Twoim interesie jest upewnienie się że wszystko
    > zostało rozliczone oraz uzyskanie zaświadczenia
    > które to potwierdzi. Na wszeki wypadek gdyby np.
    > bank coś namieszał w swojej dokumentacji, chciał
    > dochodzić należności-widm, czy wpisywał do BIK za
    > parę zł niedopłaty.

    zadzwoń do banku żeby Ci podali aktualne saldo do spłaty. Zanotuj z kim
    rozmawiałeś i o której godzinie.
    Może miałeś jakieś drobne nadpłaty i ostatnia rata może być niższa niż
    masz w harmonogramie (albo wyższa jeśli się spóźniałeś).
    Wydrukuj sobie potwierdzenie przelewu i podepnij pod umowę wraz z tą
    informacją kto i kiedy udzielił Ci informacji. I już.
    Kontrolnie miesiąc po spłacie możesz zadzwonić z pytaniem czy kredyt
    został ZAMKNIĘTY (spłacony i zamknięty w systemie) a nie tylko spłacony.
    Zanotuj na potwierdzeniu kiedy i z kim o tym rozmawiałeś (jak poda
    niewyraźnie nazwisko, poproś o powtórzenie).
    A wszystko po to żeby za np. 2 lata kiedy będziesz się starać o kredyt
    który sprawdzi Cię w BIK i będzie coś nie tak, Twoim jedynym argumentem
    nie było, że przecież dzwoniłeś i ktoś ci powiedział i potwierdził.
    Tutaj będziesz miał jak krowie na rowie jasno napisane kto Cię ew.
    wpuścił w maliny, co rodzi dodatkowe możliwości dochodzenia roszczeń za
    krzywdy moralne i materialne z tym związane.