    From: "radarek" <dbuba@NOSPAM@softsystem.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Koniec oszczędzania w KM - kilka pytań
    Date: Thu, 3 Jul 2003 14:48:09 +0200

    > - jak będzie wyglądało ostateczne rozliczenie z US? Czy mam prawo odliczyć
    > od podatku przez x następnych lat kwotę 23274 PLN tak aby wykorzystać cały
    > limit dużej ulgi budowlanej? W jaki sposób to zrobić?
    Nie masz prawa

    > - okres oszczędzania kończę we wrześniu. Kasa mieszkaniowa ma według mojej
    > wiedzy do 3 miesięcy na wypłacenie mi wpłaconych pieniędzy (pomijam w tym
    > przypadku staranie o kredyt kontraktowy - chodzi mi tylko o wypłacenie
    > wpłaconych środków). Według prawa muszę dokonać zakupu mieszkania do końca
    > roku kalendarzowego w którym kończy się okres oszczędzania w kasie
    > mieszkaniowej więc w sumie wychodzę czasowo "na styk".

    To, ze musisz dokonac zakupu do konca roku kalendarzowego (lub podatkowego)
    to jest tylko interpretacja niektorych urzedow skarbowych (a moze
    ministerstwa) prowadzaca do absurdu, w sytuacji gdy okres oszczedzania
    konczy sie np w listopadzie. W Pekao po zakonczeniu oszczedzania masz trzy
    miesiace na decyzje co dalej ( w BPH pewnie jest podobnie) i bank ma trzy
    miesiace na wyplate srodkow od czasu zlozenia twojej dyspozycji wycofania
    oszczednosci (sprawdz w umowie)
    Przedluzenie okresu oszczedzania o 3 miesiace (jezeli umowa na to pozwala)
    nic ci nie daje, bo tego nie odliczysz od podatku, mozesz rownie dobrze
    poczekac z decyzja do konca grudnia i wtedy zlozyc dyspozycje wycofania
    oszczednosci lub wniosek o kredyt, a pieniadze otrzymasz w nowym roku (US
    nie bedzie sie mial o co czepiac, bo jak mogles wydac pieniadze, ktorych nie
    otrzymales)

    Darek