    Date: Tue, 10 Dec 2013 21:04:40 +0100
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konsolidacja kilku kredytów

    W dniu 2013-12-10 20:18, b...@g...com pisze:
    > Dzień Dobry,
    > Czy można samemu jakoś pokalkulować czy opłaci sie kilka kredytów o różnych
    oprocentowaniach zamienić na jeden o innym oprocentowaniu?
    > Nie wiem jak się do tego zabrac, jakie parametry poustawiać.
    > Na razie zestawiłem sobie kilka kredytów; ich oprocentowania itp.
    > Teraz zastanawiam się jak przeliczyć, przy jakim oprocentowaniu kredytu
    konsolidacyjnego cała operacja miała by dla mnie sens?
    Generalnie, wychodząc od podstaw, czyli metodą dialektyczną - nie opłaci
    się. Opłaci się bankowi, który zrobi Ci konsolidację.

    Arkusze kalkulacyjne pełne są funkcji (finansowych), które służą do
    liczenia takich rzeczy. Wykładu Ci nie zrobię. Skoro tak daleko
    zaszedłeś, to dasz radę ;)
    Musisz uwzględnić WIBOR, stopy % lokat oraz inflację (nie wiem co tu
    podłożysz).
    Dochodzi jeszcze trudno wpisujący się w tabelki czynnik subiektywny. 10k
    może dla Ciebie mieć większą/mniejszą wartość, niż 10.5k za rok,
    zależnie od tego co planujesz i z jakim prawdopodobieństwem powodzenia.
    Jak już ustalisz te %, to sukces liczysz po stronie przychodów, porażkę
    po stronie kosztów.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.