    From: krzysztofsf <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konta wspolne ROR - za duzo tego
    Date: Sun, 07 Oct 2007 14:20:34 -0700

    On 7 Paź, 22:48, "MarkX" <m...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:1191788889.831489.18630@k79g2000hse.g
    ooglegroups.com...

    > OK to znalazlem.
    >
    > Przyjęcie dyspozycji na wypadek śmierci 15 zł. Na ekoncie i emaxie plux te
    > same pozycje. Czyli wychodzi chyba 30 zl. Co w przypadku SFI? Tam chyba nie
    > da sie zrobic takiej dyspozycji :/ ?

    Sadze, ze to juz testamentem, lub przeslanie dyspozycji bezposrednio
    do zarzadzajacych funduszami. Nie wiem, czy mozna je kupowac na
    wspolwlasnosc

    Te "niewygody" wynikaja z zabezpieczenia masy spadkowej dla
    ewentualnych innch spadkobiercow - przewaznie doroslych dzieci.
    Tobie sie wydaje, ze masz prawo do wszystkiego, a naprzyklad wasz
    jedyny potomek stwierdzi, ze chce w gotowce nalezna mu czesc spadku po
    mamusi - i nie ma, ze boli.
    Jesli nie masz dizeci, to te mechanizmy sa dla ciebie wylacznie
    utrudnieniem, ale sa uniwersalnym zabezpieczeniem wszystkich
    potencjalnych spadkobiorcow.