    From: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto OFE - prośba o informację
    Date: Thu, 30 Jul 2009 11:10:07 +0200

    Dnia Tue, 28 Jul 2009 18:41:15 +0200, MK napisał(a):

    > Jak ZUSowi brakuje kasy to po prostu wstrzymuje przekazanie kasy do OFE.

    Fakt. Ale wtedy ZUS płaci odsetki od tego spóźnienia, zazwyczaj znacznie
    wyższe, niż by przez ten czas te pieniądze zarobiły w OFE.

    > Przepisy powinny byc tak zmienione zeby pracowadca odprowadzal skladke
    > bezposrednio do OFE i skonczyloby sie sie darmowe kredytowanie ZUSu.

    Z dużym prawdopodobieństwem, mogło by się wówczas po przejściu na
    emeryturę okazać, że na konto "wpłynęła" tylko niewielka część
    oczekiwanych składek.
    Nie będę ukrywał, że do OFE mam jeszcze mniej zaufania niż do ZUS-u.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof