  • 1. Data: 2009-07-28 12:51:24
    Temat: Konto OFE - prośba o informację
    Od: " " <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam prze jakies 5 6 lat w ogóle nie logowałam się na swoje konto OFE - no
    przyznam się - mam je w Commercial Union (teraz chyba Aviva).

    Chciałam więc zapytać:

    1) zauważyłam że składki miesięczne z ZUSu czasami przychodzą w jednym
    przelewie a czasami w dwóch przelewach. Przykład:

    25.06.2009 Wpłata składki za V 2009
    28.05.2009 Wpłata składki za IV 2009
    21.05.2009 Wpłata składki za IV 2009
    30.04.2009 Wpłata składki za III 2009
    23.04.2009 Wpłata składki za III 2009
    02.04.2009 Wpłata składki za II 2009

    1) Dlaczego tak jest i jak to jest u was w innych towarzystwach. Czy jest
    jakiś ustalony termin ustawowy do kiedy ofe muszą dostać kasę na konta
    klientów z Zusu - czyli inaczej czy ZUS ma ustalone terminy przekazywania składek?

    Jak to jest bo coś myślę że ktoś tu w wała pogrywa.

    2) czy w ogóle regularnie śledzicie swoje konta w OFE czy tak jak ja przez 6
    lat rzuciłam to w głęboki kąt no bo po cholere mi to

  • 2. Data: 2009-07-28 13:06:27
    Temat: Re: Konto OFE - prośba o informację
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    <w...@g...SKASUJ-TO.pl> news:h4ms8c$gf$1@inews.gazeta.pl

    > 2) czy w ogóle regularnie śledzicie swoje konta w OFE czy tak jak ja przez
    6
    > lat rzuciłam to w głęboki kąt no bo po cholere mi to

    I to jest bardzo dobre podejście - poważnie.
    Emerytura jaką dostaniesz od OFE to będzie g... a nie pieniądze. Olej to czy
    tam coś wpływa czy nie bo nawet nie warto sobie nerwy kasować.
    Zamiast przejmować się OFE pomyśl nad samodzielnym odkładaniem/inwestowaniem
    na swoją przyszłość. Masz przynajmniej wtedy pewność, że żaden
    zakompleksiony pajac z Wiejskiej nie położy łapy na twoich ciężko
    zarobionych pieniądzach.

  • 3. Data: 2009-07-28 13:33:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakiś ustalony termin ustawowy do kiedy ofe muszą dostać kasę na konta
    > klientów z Zusu - czyli inaczej czy ZUS ma ustalone terminy przekazywania

    Pracujesz na etacie? Dostajesz cala kase tylko raz w miesiacu, czy tez
    miewasz jakies dodatkowe premie wyplacane w innym terminie niz wyplata?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-07-28 13:35:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 28 Jul 2009 15:33:44 +0200, SDD napisał(a):

    > Pracujesz na etacie? Dostajesz cala kase tylko raz w miesiacu, czy tez
    > miewasz jakies dodatkowe premie wyplacane w innym terminie niz wyplata?

    A jakie to ma znaczenie? Termin wpłaty do ZUS-u i tak jest jeden.

  • 5. Data: 2009-07-28 14:36:51
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    > Jak to jest bo coś myślę że ktoś tu w wała pogrywa.

    ZUS.

    > 2) czy w ogóle regularnie śledzicie swoje konta w OFE czy tak jak
    > ja przez 6 lat rzuciłam to w głęboki kąt no bo po cholere mi to

    Śledzimy raz na rok, jak OFE przysyła wyciąg. Same ciekawostki -
    czasami przychodzą składki po 8-9 latach. Ale czego się spodziewać po
    instytucji, która identyfikuje klienta po nazwisku - jak wyszłam za
    mąż, to mi się konta emerytalne w ZUSie rozmnożyły :) Wypisałam się z
    OFE z podglądem online (CU), a nie chce mi się jakichś pisemek pisać
    do nowego, żeby mieć możliwość częstszego sprawdzania. Wiem jednak, że
    mój obecny zakład pracy pod tym względem jest bez zarzutu..

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 6. Data: 2009-07-28 14:53:58
    Temat: Re: Konto OFE - pro?ba o informacje
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Dnia Tue, 28 Jul 2009 15:33:44 +0200, SDD napisał(a):

    > A jakie to ma znaczenie? Termin wpłaty do ZUS-u i tak jest jeden.

    Nie wiem, ale jak ja pracowalem na etacie, to skladki od premii i od pensji
    splywaly osobnymi przelewami (fundusz ING, dawniej Nationale Nederlanden)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-07-28 14:57:43
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "SDD" napisał:

    > Nie wiem, ale jak ja pracowalem na etacie, to skladki od premii i
    > od pensji splywaly osobnymi przelewami

    Ale to się dzieje niezależnie od ilości przelewów z zakładu pracy.
    Przy jednym ZUS potrafi wyprodukować 2, a czasem nawet 3 transze do
    OFE - nie wspominając o zaległych, które długo potem "się znajdują".

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 8. Data: 2009-07-28 14:59:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A jakie to ma znaczenie? Termin wpłaty do ZUS-u i tak jest jeden.

    Jak uda mi sie znalezc jakis wyciag z okresu kiedy pracowalem, to podesle
    linka

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-07-28 15:01:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > A jakie to ma znaczenie? Termin wpłaty do ZUS-u i tak jest jeden.

    Nie ma jednego terminu wpłaty do ZUSU!

    Możesz sobie to wpłacić dowolnego dnia i o dowolnej porze byleby przed
    xxxxx.
    Wiec jak zakład robi ZUS za wypłatę i przelewa od razu, a potem robi ZUS
    za premie i dodatkową kasę, to ZUS zwykle też przeleje do OFE w dwóch
    ratach tak jak się wyrobi z opracowaniem dokumentow.

  • 10. Data: 2009-07-28 15:05:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Valdi.Pavlack wrote:

    > I to jest bardzo dobre podejście - poważnie.
    > Emerytura jaką dostaniesz od OFE to będzie g... a nie pieniądze.

    Dokładnie.
    Czy ktoś w ogóle interesował się jak ta kasa będzie wypłacana?
    Otóż nie będzie wypłacana.
    Pomysł na górze jest taki, aby wypłatą tych pieniędzy zajmował się ZUS,
    bo ma już infrastrukturę. I to koniec dobrego pomysłu.
    Bo potem do tego dopisali punkt, który mówi, że to nie ZUS będzie
    wypłacał TE pieniądze, tylko ZUS DOSTANIE TE PIENIADZE, a wypłacał to
    już będzie po uważaniu wg własnego algorytmu. Czyli najprawdopodobniej
    wyciągnie się z tego ułamek procenta tego co się uzbierało.