  • Data: 2004-09-16 12:47:28
    Temat: Re: Konto a śmierć
    Od: Anita Korzeniowska <z...@...o.s.p.a.m.bzyk.com> szukaj wiadomości tego autora

    Dave napisał(a):

    > czyzby ? Pozostajacy przy zyciu malzonek moze zazadac ustalenia udzialow. I
    > moze dostac zarowno wiecej jak i mniej niz 50%. Od tego jest wlasnie sad i
    > postepowanie spadkowe by to ustalic.
    >
    > D.

    Rozumiem o jakiej sytuacji piszesz, ale czy inne niz domyślne ustalenie
    udziałów nie powinno nastąpić za życia obojga małżonków? Udawadnianie
    dopiero po śmierci małżonka, że się było stroną więcej wnoszącą do
    wspólnego majątku jest IMHO niezbyt eleganckie, choć rozumiem, że moje
    poczucie elegancji nie ma nic do rzeczy :-) Niewykluczam, że z punktu
    widzenia prawa jest to możliwe, ale chyba trudno byłoby udowodnić
    subiektywną opinię, np. że "moja zmarła małżonka zaniedbywała dom i
    dzieci i z tego tytułu nie należy zwiększać jej udziału".

    Jeśli nawet może to mieć miejsce w trakcie postępowania spadkowego to
    czy mam rozumieć, że do czasu zakończenia owego postępowania pozostający
    przy życiu małżonek nie ma prawa dysponowania nawet połową wspólnego
    majątku? Nie ma prawa pobierać pieniędzy ze wspólnego konta?

    Anita Korzeniowska

    http://foto.bzyk.com
    http://www.biblioNETka.pl