  • Data: 2004-12-04 22:40:27
    Temat: Re: Konto jak Multi ale z haslami
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bogusz" <b...@p...onet.pl> writes:

    > Moim zdaniem relatywnie proste, dla osób mających dostęp do Twojego segmentu
    > sieci, nawet jesli jest to sieć oparta na switchach (atak na tablice MACow),
    > to można podsłuchać ruch.

    Taaak. Co z wiekszoscia (jak przypuszczam), ktora jest podpieta laczem
    point-point (PPP, DSLe, dedykowane np. Ethernety itp.)?

    No i z tego podsluchania ruchu za wiele nie wynika.

    > Oczywiście hasło jest przesyłane kanałem
    > szyfrowanym, ale mając troche czasu i szcześcia można złamać.

    Tak. Ale ile trzeba tego czasu? Bo szczescia bardzo duzo, powiedzmy ze
    komus uda sie trafic 1:1000. To ile tych tysiacleci potrzeba, na
    jakiejs maszynce z TOP10 superkomputerow?

    > Jeśli używasz DHCP to sprawa jest jeszcze prosza, podając Ci spreparowany
    > serwer DNS

    Kto uzywa IP serwera DNS z odpowiedzi DHCP? To ma sens tylko z disklessami.
    Nie mowie ze ktos musi (tak jak ja) miec koniecznie wlasny serwer, choc
    tez jest to mozliwe i czesto potrzebne.

    > który połączy Cię z witryną podrobioną (czywiście nie będzie sie
    > zgadzał certyfikat, ale czy zawsze sprawdzasz?).

    A tu to juz dawno pisalem, ze jedyne sensowne rozwiazanie to wywalic
    wszystkie root CA i dodawac certyfikaty recznie (lub za posrednictwem
    wlasnego CA).

    > Można też podesłać różne keyloggery, etc.

    A to prawda.
    Powinienes najpierw napisac wlasnie to, a pozniej ew. dodawac do tego
    inne rzeczy, jako mniej istotne.
    Z tym ze czlowiek madry nie powinien na jednej maszynie (a zwlaszcza
    na jednym koncie) robic takich rzeczy, ktore umozliwiaja "podeslanie
    keyloggerow" etc.

    > Trzeba być zapaleńcem do tego, mieć sporo wiedzy i cierpliwości, ale
    > tacy się
    > czasami zdarzają.

    Przede wszystkim nie da sie tego zrobic masowo, co automatycznie
    eliminuje 99%+ chetnych lub atakow.
    Taki atak jest trudny do przeprowadzenia i same kwestie zwiazane
    z komputerem to dosc niewielka czesc zadania (choc to wlasnie ona
    moze decydowac o niepowodzeniu).
    --
    Krzysztof Halasa