  • Data: 2004-12-04 22:52:25
    Temat: Re: Konto jak Multi ale z haslami
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bogusz" <b...@p...onet.pl> writes:

    > Załóżmy, że podsłuchałeś. Jak sama nazwa wskazuje jest jednorazowe. Nie
    > przyda
    > ci się, nawet jak będziesz je znał, bo zostało wykorzystane w momencie
    > gdy je
    > podsłuchiwałeś. Czyli zostało zużyte. Czyli jest już bezwartościowe.

    Moglo by tak byc, ale nie jest to jedyny scenariusz. Mogles np. akurat
    po wpisaniu hasla utracic kontakt z siecia, mogl zawiesic Ci sie
    komputer, albo akurat w tym momencie ktos wylaczyl prad w budynku.
    Taki pech - myslisz ze trudno cos takiego spowodowac?

    No, i np. podsluchiwacz mogl Cie odpiac od sieci, albo po prostu
    nie przeroutowac akurat "tego" pakietu TCP dalej - jesli moze
    podsluchiwac, to praktycznie na pewno moze zrobic takze to.

    > Podobnie jak szyfrowanie kluczmi jednorazowymi XOR.

    Nie widze specjalnego podobienstwa. Kompromitacja takiego klucza powoduje
    natychmiastowa kompromitacje zaszyfrowanego nim (np. przechwyconego
    kiedys) dokumentu.
    Jedyne istotne podobienstwo jest takie, ze w obu przypadkach obie strony
    znaja klucz.

    > Problem z dystrybucją,

    Nie wiekszy niz z dystrybucja innych kluczy symetrycznych.

    > ale
    > przy naprawdę jednorazowym wykorzystaniu, nie do złamania. Znaczy się z
    > zaszyfrowanego tekstu można uzyskać każdy dowolny tekst z jednakowym
    > prawdopodobeństwem.

    Musisz zdecydowac sie co chcesz lamac, bo wszystkiego sie nie da:
    albo chcesz lamac algorytmy kryptograficzne (np. RSA+AES, bo nie
    mam na mysli jakichs starych 40-bitowych DESow eksportowych z USA),
    i wtedy lamanie innych rzeczy jest zbedne (wystaczy wpiac sie
    w link, to proste), albo nie chcesz lamac kryptografii - i wtedy
    klucze XOR sa dokladnie tam samo dobre jak to, co jest normalnie
    stosowane.
    --
    Krzysztof Halasa