    From: xbartx <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto w Polsce - gdzie?
    Date: Tue, 5 Jan 2010 16:58:18 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 05 Jan 2010 01:38:14 +0000, pmlb napisał(a):

    > Prosze bardzo:
    > Wszystkie banki swiadczace uslugi dla ludnosci. mam wymienic nazwy, czy
    > zadowilisz sie kilkoma przykadami jak Halifax, Barclays, NayWest,
    > Lloyds..
    > W kazdym z tych bankow masz dokladnie to co napisalem i pamietaj, to
    > jest jako podstawowy banking tak zwany BASIC. Od tego sie zaczyna, cala
    > reszta jest tylko dokladkami do tego.

    W województwie londyńskim byłem raz w życiu przez tydzień, więc pojęcia o
    ich bankowości nie mam, no tyle co z lektury grupy. Biorę Twój pierwszy
    przykład - Halifax.

    Z tej listy wychodzi:

    http://halifax.co.uk/bankaccounts/bank-accounts-we-o
    ffer-full-range.asp

    że konto o którym mówisz to "Current Account". Poszukałem ichniego TOiP:

    http://tinyurl.com/halifax-toip

    zaglądam a tu na 5-tej stronie takie kwiatki:

    "Pay ?100 into your account to activate it and receive your Visa debit
    card and PIN. Your account must have ?100 in it for at least 24 hours
    before we can send you your Visa debit card. You can make the payment by
    cash or cheque in one of our branches or by transferring the funds from
    another account with us."

    Dalej nie drążę, ale też nie twierdzę, że całkowicie darmowych kont
    bankowych w UK nie ma. Tym przykładem raczej chciałbym pokazać iż bardzo,
    bardzo stare powiedzenie:

    Milczący głupiec uchodzi za mędrca.

    jest nadal bardzo aktualne i na czasie.

    --