    From: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Koszty przelewu (było: belgijskie konto w euro) (was: belgijskie konto
    w euro)
    Date: Tue, 20 Jul 2004 12:54:52 +0200

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:k03k9b7yttrb.dlg@krak.eu.org...

    > Gdy przeglądałem TOiP banku, przy okazji wyjaśniła mi sie inna zagadka.
    > Dosyć dawno temu ktoś na tej grupie pisał, że zauważył, że jeśli przy
    > przelewie zadeklaruje się, że zleceniodawca pokrywa koszty także banku
    > odbiorcy, to cena tego przelewy gwałtownie rośnie.

    Jesli wykupujesz niepelna usluge to chyba nie dziwne, ze jest tansza od
    pelnej...

    > A oto co wyczytałem w TOiP BZ-WBK:
    >
    > "UWAGA: W przypadku, gdy koszt BZ WBK ponosi zleceniodawca pobierana
    > jest dodatkowa opłata w wysokości 150 zł."

    Chyba cos zle przepisales... Tu nie chodzi o "koszt BZ WBK" tylko o koszty
    bankow posredniczacych

    > Można przypuszczać, że taką pozycję w TOiP ma więcej banków, zapewne
    > zgodnie z życiową zasadą:
    > "Masz frajera, to go duś, jak się zes.a, wtedy puść"

    Raczej zgodnie z zasada ze "klient wymaga, klient placi"

    > Z tego wynika twarda nauczka na przyszłość: nigdy nie deklarować
    > pokrywania kosztów banku odbiorcy!

    Chyba sobie jaja robisz.
    Umawiasz sie z kims ze wyslesz mu 300EUR, do niego dochodzi na konto np.
    270EUR i uwazasz ze TY jestes w porzadku?
    Podaj jakies swoje blizsze dane zebym nie wpadl na pomysl zrobienia jakiegos
    interesu z toba...;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---