    From: "Grzegorz Chlodzinski" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kradziez karty-6 minut roznicy
    Date: Sat, 21 Feb 2004 14:57:25 -0600

    > A jak oni rozpoznają te kredytowe od debetowych ? I jakie to ma znaczenie
    dla
    > sklepu ?

    To jest chyba tak - dla nich plaskie to debetowe, wypukle - kredytowe.
    Albo inaczej -autoryzowane pinem, to debetowe, podpisem - kredytowe.
    Mam nadzieje, ze sie nie pomylilem - takie sa moje doswiadczenia.
    W kazdym razie mam wypukla karte debetowa i przechodzi tylko jako 'credit'.
    Na stacjach benzynowych jest tak samo. Co jest niebezpieczne, to to, ze ich
    kredytowe na stacjach nie wymagaja zadnej autoryzaji, debetowe sa
    autoryzowane
    pinem.
    Nie wiem, czy mialem pecha, ale z mojego doswiadczenia - z plaska karta sa
    same
    problemy (Maesto Pekao S.A.). Malo gdzie jest akceptowana (mimo znaczka, ze
    jest),
    na stacji benzynowej czasem autoryzacja nastepowala po 3-4 probach.

    Nie wiem natomiast, jakie to ma znaczenie dla sklepu.

    Pozdrowienia,
    Grzegorz Chlodzinski