    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Date: Sat, 22 May 2010 12:41:19 +0400

    Marcin Piekarski <m...@i...pl> dared to write:

    > Tak posiadam umowę w której klient za wykonana usługę zobowiązuje się
    > płacić przelewem na podane konto i z ustalonym tytułem przelewu.
    >
    > W jaki sposób mam się zabezpieczyć skoro dostałem od klienta przelew z
    > godnie z umową ? tytuł się zgadza dane się zgadzają pieniążki też się
    > zgadzają. Zgodnie z tym wykonuje mu usługę i wystawiam fakturę i mu ją
    > odsyłam. A teraz po 11 dniach bank zabiera mi pieniążki bez żadnego
    > wyjaśnienia. Możliwe że to normalne ale ja się pierwszy raz z tym
    > spotykam.

    Nie normalne, ale legalne i się zdarza.

    Rozwiązanie: każda transakcja MUSI mieć unikatowy identyfikator. Zresztą dobrze
    projektowane systemy tak mają.

    Klient zamiast wysyłać przelew powinien klikać gdzieś na Twojej stronie www:
    "Zamawiam" - po czym dostaje maila z tytułem przelewu, jaki ma wykonać (albo od razu
    ma przekierowanie do systemu Przelewy24, Dotpay, Polcard itd.). Przy czym każde takie
    zamówienie musi też rejestrować się w Twojej bazie danych, bez względu na to czy
    przelew przyjdzie czy nie. Strata miejsca, ale niestety.

    pzdr.
    k.