eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKradzież z konta ? - MultibankRe: Kradzież z konta ? - Multibank
  • Data: 2010-05-22 08:41:19
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: "kashmiri" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Marcin Piekarski <m...@i...pl> dared to write:
    >>> Po czym wnosisz że dostałem przelew na którego nie miałem umowy ?
    >>> Wszystkie przelewy w dniu błędnego przelewu były moich klientów.
    >>
    >> Miałeś umowę na przelew???
    >>
    >> Umowa jest na usługi, i system w Twoim przedsiębiorstwie musi zawsze
    >> upewniać się, że klient rzeczywiście dokonał zakupu.
    >
    >
    > Tak posiadam umowę w której klient za wykonana usługę zobowiązuje się
    > płacić przelewem na podane konto i z ustalonym tytułem przelewu.
    >
    > W jaki sposób mam się zabezpieczyć skoro dostałem od klienta przelew z
    > godnie z umową ? tytuł się zgadza dane się zgadzają pieniążki też się
    > zgadzają. Zgodnie z tym wykonuje mu usługę i wystawiam fakturę i mu ją
    > odsyłam. A teraz po 11 dniach bank zabiera mi pieniążki bez żadnego
    > wyjaśnienia. Możliwe że to normalne ale ja się pierwszy raz z tym
    > spotykam.

    Nie normalne, ale legalne i się zdarza.

    Rozwiązanie: każda transakcja MUSI mieć unikatowy identyfikator. Zresztą dobrze
    projektowane systemy tak mają.

    Klient zamiast wysyłać przelew powinien klikać gdzieś na Twojej stronie www:
    "Zamawiam" - po czym dostaje maila z tytułem przelewu, jaki ma wykonać (albo od razu
    ma przekierowanie do systemu Przelewy24, Dotpay, Polcard itd.). Przy czym każde takie
    zamówienie musi też rejestrować się w Twojej bazie danych, bez względu na to czy
    przelew przyjdzie czy nie. Strata miejsca, ale niestety.

    pzdr.
    k.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1