  • Data: 2009-06-24 11:03:02
    Temat: Re: Kreacja pieniadza raz jeszcze
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jun 24, 11:43 am, "Ronnie" <c...@...pl> wrote:

    > No wlasnie chodzi mi o to ze przed przyjsciem Pana Kowalskiego z kwota 1mln
    > i zalozeniem lokaty
    > byla jakas 'ustabilizowana sytuacja'. Pozycje A, B, C itd mialy jakies
    > wartosci.

    Te pozycje nigdy nie maja stalej wartosci. czlowieku w kazdym banku
    non-stop odbywaja sie jakies operacje. W momencie kiedy pisze te slowa
    z najwiekszych polskich bankow wyplywaja miliony i miliony wplywaja.
    Jeszcze inne miliony wracaja z ON, rynku czy sa splacane w postaci
    kredytow.

    Wlasnie to Ci tlumacze - aktywa banku sa niezwykle plynne.

    > Nastepnie Kowalski zaklada
    > lokate - kasa zostaje rozmnozona. Pozycje sie zmieniaja. Potem kase
    > wycofujemy i pozycje A, B, C itd
    > nie sa te same co przed przyjsciem Pana Kowalskiego.

    Ale od momentu przyjscia Kowalskiego do momentu likwidacji przez niego
    lokaty to wszystkie te pozycje pozmienialy sie jak szalone. Ludzie
    splacili kupe kredytow, kupe przelewow zostalo zrobione, bank zarobil
    kupe na odsetkach na rynku miedzybankowym.

    Ty mowisz o banku jakby byl zieleniakiem z jedna skrzynka jablek -
    sprzedali jablka i nie ma. Bank ma ogromne i plynne aktywa.

    > Zeby byly te same
    > musimy poprosic Iksinskich co dostali
    > kredyty o ich natychmiastowa splate - wtedy pozycje A, B, C itd beda te same
    > co PRZED przyjsciem Kowalskiego.

    Sorry prosic to sie moze swinia - cytujac kabareciarzy. W tym czasie
    wszystkie pozycje banku ulegly zmianie - zastanowiles sie chociazby
    ile na samej lokacie Kowalskiego zarobil bank jesli jemu zwraca
    kapital [zerwana lokata = brak odsetek] a sam wrzucil ta kase na
    oprocentowane overnighty?

    > Czy teraz mowie jasno?

    Mowisz moze jasno ale myslisz o banku jak o zieleniaku z jedna
    skrzynka jablek i zastanawiasz sie co bedzie jak tej skrzynki
    zabraknie. A bank to cos jak wielka gielda owocowo-warzywna i skrzynka
    jablek to za malo zeby zachwiac ta gielda.