eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKredyt hipoteczny - lepiej bezpośrednio w banku czy np. przez Open Finance.Re: Kredyt hipoteczny - lepiej bezpośrednio w banku czy np. przez Open Finance.
  • Data: 2009-07-23 12:05:21
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - lepiej bezpośrednio w banku czy np. przez Open Finance.
    Od: mic49 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Lip, 10:50, Arek <p...@g...com> wrote:
    > Witajcie,
    >
    > pewnie wielu z Was miało doświadczenia związane z braniem kredytu
    > hipotecznego, dlatego chciałem się dowiedzieć czy korzystniejsze
    > warunki zaproponuje mi pracownik banku czy może pośrednik finansowy
    > załatwiający wszystkie etapy za mnie?
    >
    > Problem polega na tym, że wniosek o kredyt chciałem złożyć do 6 banków
    > i chodzenie od drzwi do drzwi każdego jest upierdliwe. No ale jeśli
    > warto to chyba się przemogę. Jakie są Wasze doświadczenia w tym
    > temacie?

    Po pierwsze, nie wiem, czy to sam sens składanie wniosku aż do tylu
    banków, ale - może rzeczywiście będziesz miał możliwość porównania
    ofert i różnice będą spore. Co do pośrednika czy bezpośrednio - ja
    brałem w Expanderze i akurat mam złe doświadczenia. Doradca tak
    ogólnie znał wymagania banków - czyli, jakie dokumenty musi wziąć, ale
    nie miał pojęcia, jaka dokładnie procedura przebiega w samym banku.

    Ja chciałem kredyt na budowę i potrzebowałem kwoty X. Mówię mu, czy
    bank przyjmie kwotę, bo jest ona niższa niż budowa domu - chciałem
    resztę uzupełnić środkami własnymi. On - oczywiście, że tak, to bank
    niech się martwi, że Pan za te pieniądze dom wybuduje. A więc
    kosztorys poszedł - po tygodniu zwrot, bank stwierdził, że jest to
    kwota za niska + udokumentowanie środków własnych... potem kłopoty z
    obiegiem dokumentów między expanderem a bankiem, ale chociaż pierwsza
    transza poszła szybko.

    Gdy sprawdziłem w międzyczasie w samym banku, to powiedziano mi, że
    taki pierwotny mój kosztorys nigdy by nie przeszedł, bo oni z
    założenia mniej więcej są w stanie określić, jak bank wycenia
    nieruchomość. I od razu można byłoby poprawić. Ogólnie - miałbym dwa
    tygodnie szybciej pieniądze.

    Druga sytuacja: złożyłem też jednocześnie wniosek do innego banku,
    doradca zapewniał, że wycena zrobiona przeze mnie będzie potrzebna
    dopiero w dalekim etapie, a on jest w stanie załatwić, że nawet po
    decyzji kredytowej (pierwszy bank wycenę robił sam). Po tygodniu
    dzwoni, że niestety - żeby bank w ogóle rozpatrzył wniosek, potrzeba
    jest jednak zrobiona na mój koszt wycena już w tym momencie. Bank więc
    odpuściłem.

    Trzecia sprawa - kredyt mam w GE i wiem już dlaczego zawsze Expander
    proponuje GE :) Nie o tym jednak - dopiero przy kolejnej - bodaj
    trzeciej - rozmowie dowiedziałem się, że szacowane przez doradcę
    oprocentowanie (niskie) będzie możliwe, gdy jednocześnie wykupię
    polisę - mniej więcej 300 zł miesięcznie dodatkowo na przyszłość!
    Jeśli nie, to autmatycznie oprocentowanie rośnie do poziomu mniej
    atrakcyjnego... Ale wniosek już w banku, lada chwila rozpatrzenie...
    więc czekam. Z polisy zrezygnowałem, mam droższy nieco kredyt, ale i
    tak się cieszę, bo GE ładnie obniżał oprocentowanie franka, gdy stopy
    spadały :)

    ******

    To moje doświadczenia, ale znam ludzi, którzy z pośredników są
    zadowoleni.

    Michał