  • Data: 2009-02-19 19:06:38
    Temat: Re: Kredyt i konto w upadajacym banku
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "vonBraun" <i...@o...pl> wrote in message
    news:gnk79i$lh0$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Kredyt uzyskac trudno - zwlaszcza hipoteczny i choc udalo mi
    > sie zebrac na koncie rownowartosc swego kredytu nie jestem
    > pewien czy dobrze byloby pozbywac sie plynnosci finansowej.
    > Pomijam juz uzasadnienie takiej decyzji (choc wszelkie uwagi
    > forumowiczow beda i tu nie do pogardzenia) - generalnie chodzi
    > mi o plynnosc ktora wymagala ode mnie trzymania forsy w pelnej
    > gotowosci (co zreszta sie oplacilo).
    >
    > Zamierzam wiec miec na koncie mniej wiecej tyle samo co mam
    > na kredycie - byc moze bezpieczniej byloby przeniesc konto/lokate
> [...]

    absoulutnie nie 1. Nigdy nie stajesz sie właścicielem banku w momencie jego
    upadłości. Zresztą marny to udzial gdyby nawet tak było.

    Kredyt spłacasz. Depozyt przestaje byc dostępny w momencie upadku banku i
    podlega ustawie o BFG oraz związanymi z tym problemami. Nie ma i nie wystąpi
    żadna komensacja roszczeń.
    A tak BTW twój depozyt nie jest do konca twoj w sensie prawa... stanowi on
    "pozyczkę" której udzieliłeś bankowi. Bank w momencie upadku może ci
    pożyczki nie zwrócić. Do tego powstał właśnie BFG.

    2 jest tym co cie spotka z tym że jesteś słabym dłużnikiem ponieważ do masy
    upadłościowej jest wielu innych "mocnejszych" chętnych... ZUS / US /
    pracownicy etc.

    jesli masz wątpliwości przenieś depozyt do "silniejszej" intytucji. Będzie
    zdecydowanie bezpieczniej.

    george