    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy
    Date: Sun, 11 Feb 2007 19:58:30 +0100

    Marcin Kaminski napisał(a):
    > A moje doświadczenie mówi, że należy starannie wybrać jeden bank gdzie
    > będzie się składać papiery. Przedtem należy przejrzeć oferty różnych
    > banków i skorzystać z możliwości wstępnej oceny zdolności gdzie to możliwe.
    Super. W wiekszosci przypadkow przecietny kredytobiorca bedzie spelnial
    z duzym zakladem wymagania dot. zdolnosci kredytowej w praktycznie
    kazdym banku - wiekszosc liczy wg podobnego algorytmu a zakladam ze malo
    kto bierze kredyt 'na krawedzi'. Tak bylo ze mna - zdolnosc na 150% tego
    co chcialem. Najlepsze warunki mialo ING, wiec uradowany olalem inne
    banki i nie zlozylem do nich papierow. Po niecalych 3tyg dowiedzialem
    sie ze kredytu nie dostane (ofkoz nie wiem czemu) a deadline z umowy
    przedwstepnej sie zblizal a nie oddalal (co nie bylo najwiekszym
    problemem - gorsze bylo to, ze termin podpisania umowy wplywal na termin
    przeprowadzki, ale mniejsza z tym). Wiec zlozylem papiery do kilku
    kolejnych bankow (wg listy najbardziej oplacalnych dla mnie) - odpowiedz
    w sensownym czasie dostalem z banku, ktory nie byl na pierwszym miejscu
    listy rezerwowej (ten bank odezwal sie tydzien po sfinalizowaniu
    transakcji). Wiec jakbym byl madrzejszy, to bym od razu zlozyl papiery
    do wszystkich bankow i mialbym pewnie ciut lepsze warunki niz mam.
    --
    badzio