  • Data: 2007-01-17 08:15:26
    Temat: Re: Kredyt na auto w Multi
    Od: RobertS <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam wrazenie (ale byc moze to jest juz nieaktualne
    > wrazenie), ze banki na rozne podstepne sposoby zmuszaja cie do
    > zakladania u nich rachunkow, ktorych prowadzenie jest platne lub
    > tez przelew z nich sa platne, albo co gorzej chca zebys na nie cos
    > wplacal lub przelewal itp.

    Taka jest tendencja. Banki niejako zmuszają klientów zaciągających
    kredyty hipoteczne również do zakładania u nich kont osobistych. Jest to
    oczywiscie praktyka naganna i niezgodna z prawem. W ten sposób
    "nabijają" sobie statystykę kont osobistych, kart itp...
    W większosci wypadkow klient jest tak przyzwyczajony do swojego starego
    konta (zwykle tanszego), ze na te nowe wplaca tylko kwotę wynikającą z
    płatności raty.

    Generalnie jest to ciekawy pomysł na publikację prasową. Moznaby przy
    okazji kilka banków napiętnować np. BOŚ.

    > Dodatkowo nie ma bilansowania. Wiec wtedy zeby miec rachunek z
    > bezplatnymi przelewami, musialbys zalozyc kolejny rachunek w innym
    > banku, ewentualnie wziac do niego karte, ktory to rachunek i karta
    > beda prawdopodobnie platne.

    bilansowanie to dobra rzecz jeżeli masz jakies nadwyzki finansowe, ktore
    sie beda bilansowac, a jak ich nie ma to na tej usludze nie zyskasz...
    wielu klientow lubi swoje banki "na rogu" i pracownikow, z ktorymi sie
    zwykle styka np. w PKO BP, banku spółdzielczym lub SKOKu.

    Dla mnie nie ma znaczenia nazwa banku, w którym mam konto. Ma być tanio,
    wygodnie, bezbiecznie itd... 99% swoich pieniędzy nigdy na oczy nie
    zobaczę (w formie gotówki) to są tylko zapisy na kontach, które widzę na
    monitorze.

    > Nie chwale tutaj Multi, ale jesli chodzi o oferte, to dopoki nie
    > musze sie stykac z ich zywym pracownikiem (a to nastepuje
    > sporadycznie), jestem ogolnie zadowolony. Choc jak pisze, jest to
    > bardzo droga oferta. Ale bez jakichs kruczkow i niejasnych
    > zagrywek, o ile ktos zdaje sobie sprawe z tego co podpisuje.

    Nie wiem czy az taka super droga (jezeli chodzi o konto i pochodne),
    place 9 zeta miesiecznie, ale nadwyzke trzymam na rach. oszczednosciowym
    - odsetki wynosza zwykle kilkadziesiat zlotych. 3,1% jest do
    zaakceptowania. To lepsze niż bank, w ktorym mam wszystko gratis, ale
    kasa lezy na koncie 0,01% lub na rachunku, z ktorego tylko jeden przelew
    jest darmowy.

    Darmowa usluga maklerska oraz SFI to rowniez + dla Multibanku.
    Konkurencja (nie liczac mBanku) tego nie oferuje...

    --
    pozdrawiam
    RobertS