    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt "obrotowy"
    Date: Thu, 12 Feb 2009 04:12:12 -0800 (PST)

    On 12 Lut, 09:30, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:
    > A konkretnie jakie dokumenty i co to znaczy "odpowiednio" przedstawiając?
    > Dajesz bilans, rach. zysków i strat, a w tym się nie da nic za bardzo
    > "odpowiednio" przedstawić, bo musiałbyś namieszać w księgach (niepoważne
    > ;-).
    > Oprócz tego zaświadczenia o niezaleganiu US, ZUS, ew. opinię innych banków,
    > a na to tym bardziej nie masz wpływu.

    Nic nie trzeba mieszać. Bank (nie wiem czy każdy) wymaga prognoz czy
    też
    biznesplanu (uproszczonego) na rok naprzód np.
    Jest to trochę niepoważne bo skąd masz wiedzieć jakie zamówienia
    będziesz mieć za rok? Są branże przewidywalne oczywiście, ale w
    przypadku
    małej firmy produkcyjnej to wróżenie z fusów.
    Tak więc tworząc taką prognozę możemy dowolnie (oczywiście w granicach
    rozsądku) stworzyć świetlaną wizję, podając np. 200kzł obrotu i 50kzł
    zysku. Nie będzie to dla nikogo wiążące, bank będzie zadowolony a my
    dostaniemy kredyt obrotowy :>

    Pzdr.
    L.