    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt pod zastaw polisy na zycie?
    Date: Thu, 04 Jan 2007 13:58:38 +0100

    Patrze, patrze a tu P. porozsypywal nastepujace haczki:
    > Wszystko to jest w zasadzie zrozumiale.
    > Czyli jakie normalny przecietny czlowiek (zarabiajacy ok. 1500-2000
    > netto) ma szanse na kredyt mieszkaniowy?
    Na pewno niezerowe. Zalezy jakie miezskanie chce kupic, czy mieszka sam,
    czy ma kogos na utrzymaniu itp. Na szybko, wg kalkulatorow zdolnosci
    kredytowej, przy zarobkach 1500-2000netto, braku innych obciazen i
    mieszkaniu samemu, bez dzieci itp, wychodzi 110-150tys na okres 30 lat.
    Na kawalerke powinno. Czy na cos wiekszego - to juz zalezy od miasta
    > Czy tylko jest mozliwa hipoteka?
    Jak tylko?
    W skrocie (po wiecej to pojdz do dowolnego doradcy kredytowego)... bank
    udzielajac kredytu, w pierwszym rzedzie patrzy na zdolnosc kredytowa
    delikwenta. Czyli ile zarabia i ile wydaje. Pozniej wiarygodnosc (rodzaj
    umowy, sluzba wojskowa, wpisy w BIKu, staz pracy, stan cywilny, dzieci
    itp). Na tej podstawie okresla ile kasy maksymalnie moze pozyczyc (no
    jeszcze uwzglednia okres na jaki chce sie kredyt).
    Zabezpieczeniem kredytu mieszkanioweg bedzie zawsze hipoteka. Bo
    zakladam ze chcesz dostac kredyt hipoteczny - takie kredyty sa najtansze.
    No i bank sie sprawdza czy mieszkanie ktore chcesz kupic jest warte tyle
    ile chcesz wziac kredytu. Na wypadek, jakby Ci sie noga powinela,
    stracilbys prace itp to zawsze im zostaje mieszkanie. Ale najwazniejzsa
    bedzie zdolnosc/wiarygodnosc i hipoteka nie ma nic do tego.
    Powiedz mi teraz - co dla Ciebie jest za roznica czy zabezpieczeniem
    kredytu bylaby hipoteka, Twoje ubezpieczenie na zycie (realizowane w
    sposob nie wiadomo jaki) czy tez mieszkanie Twoich rodzicow?
    Bo juz nie bardzo rozumiem Twoje dylematy.
    --
    badzio