  • Data: 2006-12-18 10:07:38
    Temat: Re: Kredyt w CHF - siła PLN
    Od: Sebcio <s...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    szele napisał(a):

    > i musimy trzymać w "ryzach" naszą walutę. A zawsze, gdy trend się odwróci
    > można przewalutować kredyt. Są banki, które nie pobierają za to żadnych
    > opłat, np. Multibank, DB (bodajże 3x bezpłatne przewalutowanie), dotyczy to
    > przewalutowań w obie strony. Większość banków bez opłat robi zmianę kredytu
    > z waluty obcej na PLN. Jak będziesz chciał wziąść kredyt - chętnie pomogę
    > (oczywiście bez żadnych opłat).

    Niezły z Ciebie pomocnik, skoro uważasz przewalutowanie za nieszkodliwą
    formę zmiany waluty "gdy się trend odwróci".

    To, że za operację przewalutowania kredytu bank nie pobiera opłaty, nie
    znaczy że przewalutowanie jest bezpłatne. Rzeczywisty koszt
    przewalutowania w ogólności równy jest bowiem różnicy ceny kupna waluty
    źródłowej i ceny sprzedaży waluty docelowej, pomnożonemj przez wartość
    podlegającego przewalutowaniu kapitału kredytu. W praktyce są to koszty
    rzędu kilku tysięcy złotych na jednym przewalutowaniu. Oczywiście tego
    na pierwszy rzut oka nie widać, bo wliczone jest to w kwotę
    pozostających rat do spłaty.

    Ponadto wiele osób bierze kredyt na szybko, nie czyniąc starań by od
    razu wybrać w miarę najlepszą ofertę. Zakładają właśnie, że:

    * mogą w każdej chwili "bezpłatnie" przewalutować kredyt
    * także w dowolnym momencie mogą przenieść kredyt do innego banku.

    Rzecz w tym, że przeniesienie kredytu do innego banku z automatu
    powoduje bezpowrotnie utratę prawa ulgi odsetkowej, o czym mało kto wie.
    Dlaczego ? Bo ulga odsetkowa dotyczy kredytu na cele mieszkaniowe a nie
    kredytu zaciągniętego na spłatę innego kredytu, nawet jeśli był on
    przeznaczony na cele mieszkaniowe.

    Ja sam mam na głowie spory kredyt w CHF i nie zastanawiam się nad tym
    co będzie za lat kilkanaście. Zamierzam go spłacić w kilka lat, poza tym
    za owe kilka lat Polska znajdzie się w strefie Euro a wówczas dyskusje
    na temat walut obcych i złotówki stracą rację bytu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio