    From: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt w CHF - siła PLN
    Date: 18 Dec 2006 12:09:56 GMT
    Sender: Bohdan Horst <n...@t...fizyka.amu.edu.pl>

    In pl.biznes.banki Michał Asman <b...@a...com.pl> wrote:

    > Spróbujmy porównać kredyt we frankach o oprocentowaniu około 2,88
    > proc. do kredytu w złotówkach za 5,65 proc. rocznie. Przy takim
    > kredycie na przykład na 20 lat - Frank szwajcarski musiałby zdrożeć
    > od kursu uruchomienia np. 2,5 zł do kursu sprzedaży o 0,6734 zł, by
    > się nie opłacał. Czyli 1 Frank Szwajcarski musiałby kosztować
    > 3,1734 zł (1 EURO kosztowałoby wtedy 4,7601). Jest to jednak
    > niemożliwe, bo wtedy kredyty w złotówkach z 5,65 proc. zdrożałyby
    > na 35 proc.!

    Masz jakieś argumenty za tezą, że kryzys typu argentyńskiego
    jest u nas niemożliwy?

    > Oraz wzrósłby deficyt budżetowy i zadłużenie państwa. Wzrosłaby
    > też inflacji oraz poziom bezrobocia.

    Skąd czerpiesz informacje, że aktualnie maleje zadłużenie naszego
    państwa?

    pozdrawiam

    p.s. ja też mam nadzieje, że jakoś to będzie:) ale mimo wszystko
    wolałbym nie bazować na tym przekonaniu przez następne
    kilkanaście/kilkadziesiąt lat:)

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst