  • Data: 2011-05-02 16:21:50
    Temat: Re: Kredyt wzięty bez mojej zgody do wspólnego konta
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-02 18:10, Sławek pisze:

    > Owszem, może być potrzebna jeśli wartość kredytu jest znaczna.

    Powtórzę: umowa kredytu, bez względu na wysokość, jest ważna wobec
    kredytobiorcy, choćby nie miał on zgody małżonki.

    > Ale też ważne jest co na ten temat mówi umowa rachunku wspólnego.

    > Z jakiego odrębnego jeśli kredyt został zaciągnięty, gdy majątek był
    > wspólny?

    "Tytułowi egzekucyjnemu wydanemu przeciwko osobie pozostającej w związku
    małżeńskim sąd nada klauzulę wykonalności także przeciwko jej małżonkowi
    z ograniczeniem jego odpowiedzialności do majątku objętego wspólnością
    majątkową, jeżeli wierzyciel wykaże dokumentem urzędowym lub prywatnym,
    że stwierdzona tytułem egzekucyjnym wierzytelność powstała z czynności
    prawnej dokonanej za zgodą małżonka dłużnika."

    Nie ma klauzuli na małżonka -> jest egzekucja tylko z majątku odrębnego
    kredytobiorcy.

    --
    Liwiusz