eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwKrwi i łez nie będzie, pot na czole tak - wywiad z prof. M.Belką › Re: Krwi i łez nie będzie, pot na czole tak - wywiad z prof. M.Belką
  • Data: 2011-11-18 14:38:30
    Temat: Re: Krwi i łez nie będzie, pot na czole tak - wywiad z prof. M.Belką
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    XXL wrote:

    > Da się to wytłumaczyć bardzo prosto - wzrostem awersji do ryzyka i do
    > ryzykownych aktywów.
    > Gdy rośnie akceptacja ryzyka na rynkach finansowych wówczas dolar się
    > osłabia a waluty krajów rozwijających się (takich jak Polska) zyskują. W
    > górę idą wtedy giełdy i surowce.
    >
    > Od kilku miesięcy w związku z nasileniem kryzysu zadłużenia strefy euro
    > mamy wzrost awersji do ryzyka i dlatego PLN uległ dość silnemu osłabieniu
    > a umocnił się dolar, który z uwagi na pozycję gospodarki USA wciąż jest
    > uważany za tzw. bezpieczną przystań.

    Wygląda na dosłowny cytat z jakiejś bardzo ważnej gazety gospodarczej. Brzmi
    bardzo poważnie. Rozumiem, że awersja do ryzyka to znaczy, że ludzie, którzy
    mają złotówki zamieniają je na euro. Czy dobrze zrozumiałem? To może
    wyjaśnij skąd oni mieli te złotówki w takiej ilości? Ilości nie małych bo od
    kilku miesięcy, jak piszesz, złotówka się osłabia do euro i do dolara.
    Skądinąd wiemy, ze rząd USA drukuje na maxa i dolary do papier do dupy. Tak
    tu się pisze. Jak na tym tle wygląda złotówka? Wyjaśniłeś mi dlaczego
    złotówka się osłabia. Rozumiem awersja do ryzyka. To teraz powiedz skąd ci
    co się boja ryzyka mieli tyle tych złotówek. Trzeba pamiętać, ze z polskiego
    rynku ich nie ściągnęli bo na rynku polskim nie było deflacji ani przez
    moment. Czyli skąd ci strachliwi, co tak boja się ryzyka, mieli tyle
    złotówek?