  • Data: 2003-11-13 21:53:30
    Temat: Re: Kto chcia?by si?
    Od: " " <k...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > TFI inwestuje w obligacje- które są dostępne także dla indywidualnych.

    Skoro Robert inwestuje w lokaty bankowe, to sugerowalem TFI Pieniezne, bo one
    sa porownywalne pod wzgledem stop zwrotu jak i ryzyka. Fundusze Pieniezne
    wiekszosc aktywow maja w bonach skarbowych niedostepnych dla zwyklych
    smiertelnikow, a NIE OBLIGACJACH. Dlatego tez w czasie bessy na rynku
    papierow dluznych nie traca tak jak fundusze obligacji. Ostatnio bony
    skarbowe sprzedawane byly z rentownoscia blisko 7%.

    > Oprocentowanie spada - a fundusze BIORA sobie opłatę za prowadzenie tega
    > całego interesu. Niech to bedzie 1,5 % rocznie..
    Czy myslisz ze bank nie ma "oplat za zarzadzanie"? Ma, tylko ukryta jest ona
    w oprocentowaniu, tzn. oprocentowanie jest nizsze niz by moglo byc
    teoretycznie.

    > Ale TFI za to bierze 1,5 % ( lub wiecej...)OD
    > CAŁOŚCI przy odsetkach ponizej 100/19*1,5 % czyli ponad 7,5 % jestem i tak
    > do tyłu
    Nie bardzo rozumiem w czym jestes do tylu. Ale mysle ze nasze dywagacje
    sprowadzaja sie do jednego pytania: gdzie mozna wiecej wyciagnac.
    Wystarczy wiec porownac za 12 mies. np.:
    GTFI Skarbowy 5,19%
    DWS Pieniezny 5,68%
    DWS Pieniezny Plus 6,37%
    Podaj stope zwrotu na lokacie za ost. 12 mies.

    > 3. bezterminowosc,
    > A tak, PRZY BARDZO DŁUGIM okresie ma to znaczenie.
    Przy kazdym terminie ma znaczenie. Nigdy nie znasz dnia ani godziny, kiedy Ci
    pieniazki beda potrzebne.

    > A ja sobie zrobiłem KILKA lokat małych...
    > Al etak, jednostki sa znacznie lepiej skwantowane
    Plynnosc TFI jest nie do podwazenia. Sprobuj wybrac 2,5 lokaty przed
    terminem. Zaden bank nie daje takiej swobody zarzadzania pieniedzmi.

    Wszyscy sie stale uczymy!

    Karolew