    From: "Jerry" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kto kupił Inteligo????
    Date: Thu, 29 Aug 2002 00:09:29 +0200

    > TP
    >
    > Widzisz - ale odroznij monopolistow :) mBank bedzie "naturalnym"
    > monopolista - sam wywalczy sobie te pozycje. I nie mozna mu miec tego za
    > zle. Celem kazdego przedsiebiorstwa jest zdobycie jak najwiekszych zyskow,
    > to zazwyczaj podbywa sie przez zdobywanie jak najwiekszego udzialu w
    rynku -
    > az do calkowitego jego opanowania.

    to czy firma została monopolistom w sposób bardziej, czy mniej naturalny nie
    ma specjalnego znaczenia dla klientów - po prostu może dyktować swoje
    warunki, które nie zawsze muszą pokrywać się z oczekiwaniami klientów. I to
    właśnie jest złe.

    > A perspektyw masz bardzo duzo - zawsze mozesz isc do VW Banku ;) albo do
    > marmurka z Internetem - i juz.

    Ale nie o to chodzi, prawda. Jestem klientem mBanku i chciałbym, aby ich
    oferta stawała się coraz lepsza i bardziej odpowiadała moim potrzebom. Po to
    założyłem konto w banku wirtualnym, aby nie musieć korzystać z banków
    tradycyjnych i płacić "tradycyjnych" opłaty i prowizji. Twoja propozycja
    ograniczająca się do VW Bank lub marmurka z internetem - potwierdza fakt, iż
    klienci bankowości wirtualnej nie mają dużego wybor (pomijając fakt, że VW
    Bank jest bankiem niszowy i kieruje ofertę do zamożniejszych klientów).

    > Tam bedziesz mial cala oferte kredytow, kart i innych uslug.
    >
    > Sam sie oriebntujesz - jak latwo przelac z mBanku kase - nikt przy
    zdrowych
    > zmyslach, kto przeszedl otwieranie konta w mBanku - nie bedzie tam
    siedzial
    > jelsi mu sie to nie bedzie oplacalo. Jesli wzrosna oplaty - przeniesie sie
    > do zwyklego marmurka i juz

    To dlaczego tak wiele ludzi jest nadal klientami takich banków jak PKO BP
    lub np. nie korzysta ze swoich kart płatniczych do wypłaty kasy z
    bankomatów, tylko płaci prowizje za wypłaty gotówkowe w kasie. Dzieje się
    tak z powodu lenistwa i obaw związanych z ewentualnymi trudnościami
    związanymi z przenoszeniem rachunków oraz z czystej niewiedzy i braku
    umiejętności porównania ofert banków konkurencyjnych.
    Jeżeli ofert mBanku się pogorszy lub podrożeje to ja na pewno odejdę. Ale
    ile klientów zostanie? Uważam, że zdecydowana większość.

    > No i pamietaj - duze banki - majace wielka baze klientow - i juz jakis
    > system informatyczny - moga w kazdej chwili wypuscic kolejny wirtualny
    > bank - ale tego nie robia - przykladem KB. Po prostu rynek jest maly.

    Wprowadzenie bankowości wirtualnej przez bank tradycyjny to nie tylko system
    informatyczny. To przede wszystkim kwestia opracowania właściwej strategii
    działania oraz ogromnych nakładów inwestycyjnych. Podstawą jednak jest
    podjęcie decyzji przez zarząd, który jest rozliczany z wyników osiągniętych
    przez bank. A duże nakłady inwestycyjne w obecnych warunkach rynkowych w
    takie ryzykowne przedsięwzięcie (wynikające ze stopnia świadomości klientów
    i ich wiedzy o rynku bankowym) może być nie najlepiej przyjęte przez
    akcjonariuszy.

    > Kiedys moze to byklo tak, ze jak w mBanku trzymali oprocentowanie - zeby
    > ludzie nie przeszli do Inteligo, ale teraz??? Przy groszowych roznicach???
    > mBank teraz wygrywa jednak czym innym niz oprocentowanie (ktore jednak
    dalej
    > sie liczy)

    Wygrywał m.in. tym, że był prawie bezpłatny. Ale jako monopolista już nie
    będzie musiał taki być.

    Jerry