eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzieRe: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
  • Data: 2017-03-17 16:36:19
    Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >>>Hasło SMS jednak dużo łatwiej poznać.
    >>
    >> No nie wiem. Jedno i drugie wymaga przejecia kontroli nad
    >> komputerem
    >> lub telefonem - chyba podobnie skomplikowane.

    >Hasło SMS można jednak przejąć bez przejęcia kontroli nad telefonem.
    >Jest wiele metod, które może są trudne, ale nie niemożliwe (i np. dla
    >specjalisty może to być duuuużo łatwiejsze niż uzyskanie dostępu do
    >listy papierowych haseł u kogoś np. w domu).

    Ale taki specjalista z dostepem do operatora ?

    >> A moze nie - moze wystarczy namowic klienta na instalacje programu
    >> na
    >> androidzie - gra, horoskop, cokolwiek.
    >To także. Telefon można też zgubić, lista haseł wymaga już np.
    >włamania
    >do domu, i znalezienia jej (włamania do sejfu itp).

    A masz sejf w domu ? Wiec wymaga wlamania do niezamykanej szafki :-)

    No i ja nosze w portfelu, mozna zgubic.
    Telefon z kolei moze byc zabezpieczony, i nawet po zgubieniu znalazca
    nie

    >> A wtedy to IMO bez znaczenia czy pieniadze byly klienta czy banku
    >> :-)
    >Myślę, że to w ogóle bez znaczenia.

    A tu sad wywiodl z tego cale uzasadnienie. Przynajmniej tak pismaki
    napisaly.
    No coz, moze tak bylo dla sadu prosciej - wystarczy uznac ze klient ma
    roszczenie (co zreszta zgodne z logika i powszechnie stosowana
    wykladnia) i ze zlodziej roszczenia nijak nie ukradl.
    Moze i faktycznie dla klienta lepiej, bo konsekwencje prawne moga byc
    dziwne.

    >> Tylko gdzies tam jeszcze przewija sie haslo, ktore oszusci podali.
    >> Karygodne zaniedbania banku, czy karygodne zaniedbanie klienta ?

    >Klient nie jest profesjonalistą, aczkolwiek to słaby argument.

    Zrozumiale, ze hasla nie powinien ujawniac innym osobom.
    No chyba, ze bedziemy mieli jeszcze kiedys sprawe, ze ujawnil
    swiadomie a moze i celowo,
    a g* to zmienia - nadal nie on dyspozycje zlozyl, wiec roszczenie
    pozostaje :-)

    >Natomiast
    >silnym argumentem jest to, że klient nie ma wpływu na wybór
    >zabezpieczeń
    >(w przeciwieństwie do banku)

    realizujemy dyspozycje tylko zlozone w banku, podpisane w obecnosci
    pracownika i po analizie przez grafologa :-)

    Ale moze to i dobry kierunek - jak bank chce ulatwic, to juz na wlasne
    ryzyko :-)

    Ewentualnie - mniej bezpieczne sposoby to tylko do 2000 dziennie.
    PiS jest za :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1