eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzieRe: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
  • Data: 2017-03-16 23:49:09
    Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No nie wiem. Jedno i drugie wymaga przejecia kontroli nad komputerem
    > lub telefonem - chyba podobnie skomplikowane.

    Hasło SMS można jednak przejąć bez przejęcia kontroli nad telefonem.
    Jest wiele metod, które może są trudne, ale nie niemożliwe (i np. dla
    specjalisty może to być duuuużo łatwiejsze niż uzyskanie dostępu do
    listy papierowych haseł u kogoś np. w domu).

    > A moze nie - moze wystarczy namowic klienta na instalacje programu na
    > androidzie - gra, horoskop, cokolwiek.

    To także. Telefon można też zgubić, lista haseł wymaga już np. włamania
    do domu, i znalezienia jej (włamania do sejfu itp).

    > A wtedy to IMO bez znaczenia czy pieniadze byly klienta czy banku :-)

    Myślę, że to w ogóle bez znaczenia.

    > Tylko gdzies tam jeszcze przewija sie haslo, ktore oszusci podali.
    > Karygodne zaniedbania banku, czy karygodne zaniedbanie klienta ?

    Klient nie jest profesjonalistą, aczkolwiek to słaby argument. Natomiast
    silnym argumentem jest to, że klient nie ma wpływu na wybór zabezpieczeń
    (w przeciwieństwie do banku), i nawet klient świadomy słabości
    zabezpieczeń nie ma nic do powiedzenia (może poza "do widzenia", ale
    jeśli wszystkie banki robią to samo, to nie ma praktycznie wyjścia).

    W opisywanym przypadku nie znamy też chyba żadnych twardych faktów, poza
    ogólnym zarysem.
    --
    Krzysztof Hałasa