  • Data: 2008-04-02 09:20:02
    Temat: Re: Które banki są popularne wśró d internautów?
    Od: Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik> szukaj wiadomości tego autora

    RobertS pisze:

    > 1. uznałbym, że dyskryminujesz płacących kartą płatniczą, bo sposób
    > płatności (z góry) nie ma żadnego wpływu na koszt wysyłki, przy przelewie i
    > płatności kartą jest taki sam,

    Początkowo myślałem o innym rozwiązaniu. Chciałem do kosztów wysyłki (8
    zł - płatność z góry), w przypadku gdy klient płaci kartą, doliczać
    jakąś prowizję, np. 1,5 % wartości książki (lub w drugą stronę - zrobić
    rabaty dla tych, którzy płacą "zwykłym" przelewem). Jednak rozwiązanie
    takie byłoby mało przejrzyste. Klienci musieliby doliczać te 1,5 % do
    wartości książki. Dlatego też zdecydowałem się na prostsze rozwiązanie -
    klienci płacący zwykłym przelewem płacą o 1,50 zł od tych płacących kartą.

    > w każdym razie zaznaczam, że negatywnie obieram sytuacje kiedy sprzedawca
    > przerzuca na mnie koszty płatności kartą, jeżeli są one dla niego zbyt
    > wysokie, niewygodne itd...to nie powinien akceptować kart i tyle - przymusu
    > nie ma

    Tak jak ktoś z Grupowiczów słusznie zauważył, KAŻDY przedsiębiorca
    WSZYSTKIE koszty związane ze swoją działalnością przerzuca na klientów.
    W przeciwnym wypadku firma generowałaby stratę.
    Jeśli firma ma wyższe koszty, to żeby utrzymać określony poziom
    dochodów, musi podnieść swoje przychody. A wyższe przychody to wyższe
    ceny towarów w sklepie.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojciech Krawczyński