    From: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Które banki są popularne wśró d internautów?
    Date: Wed, 2 Apr 2008 13:12:08 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 02 Apr 2008 13:34:02 +0200, RobertS napisał(a):

    > i zaznaczam po raz kolejny, że nie jest to koszt obowiązkowy, bez
    > kosztów wysyłki, opakowania, energii, telefonów itp...firma nie będzie
    > działać, ale bez akceptacji płatności kartami i owszem dlatego jeżeli są
    > dla sprzedawcy niepotrzebne, za wysokie, irracjonalne to niech ich NIE
    > ponosi, przecież chyba z jakiegoś powodu zdecydował się na akceptację
    > kart?

    Myślę, że problem tkwi gdzie indziej. Jeżeli dany sklep wprowadza
    płatność kartami to wiadomo, że na początku będzie tego raczej niewiele
    (zresztą nawet w sklepach, które długo już działają a nie są jakimiś
    sieciami typu empik, merlin etc myślę, że jest podobnie) w stosunku do
    płatności przelew/gotówka. Reasumując sprzedawca woli np 10 razy podnieść
    cenę niż 100 raz dawać rabat. Z socjotechnicznego punktu lepiej jak ceny
    w sklepie są niższe, niż wyższe ;)

    Tak z ciekawości zapytam: czy w takim razie za przesyłkę i przesyłkę z
    pobraniem też powinno być analogicznie czyli przesyłka 10zł a jak bez
    pobrania to rabat 50%?

    Xenocide