eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKtóry bank odpowiada za przelew?Re: Który bank odpowiada za przelew?
  • Data: 2004-12-01 02:29:51
    Temat: Re: Który bank odpowiada za przelew?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Maxiuca wrote:
    >> Nie wiem jak w tym wypadku, ale w takim BPH, to na przykład jak
    >> dzisiaj mam
    >> wypłatę, to pieniądze zobaczę na koncie za jakieś trzy dni - ale z datą
    >> dzisiejszą. Przynajmniej tak bywało, bo dawno nie śledziłem. Może u nich
    >> też tak to działa, że jest opóźnienie w księgowaniu.
    >
    >
    > No niby tak, ale od kiedy KIR robi juz tylko przelewy przez elixir, to
    > zazwyczaj jak przelew wyjdzie rano, to dochodzi juz popołudniu, albo
    > najpóżniej następnego dnia. Troche sprzedaje i kupuje na allegro i nigdy
    > mi się nie zdarzyło, żeby przelew szedł dłużej niż 2 dni. KIR obrabia
    > wszystko w przeciągu jednej sesji, więc odpowiedzialne za opóżnienia są
    > głownie banki, bo nie potrafią księgowac tego co im KIR dostarcza. I
    > jakby to szło do BOŚ, PKOBP czy PEKAO to bym się nie zdziwił, ale z
    > inteligo do mbanku??
    >
    >> Co do zasady reklamacje składa się w banku wysyłającym.
    >
    >
    > Ok dzieki, to jutro mam batalie nie na żarty...

    Nie przesadzaj, to że zwykle chodzi dwa dni to wcale nie znaczy, że to
    jest obowiązek banku.
    Poczytaj dokładnie regulaminy obu bankow. Nie pamiętam już szczegółów,
    ale bank zdaje się obiecuje wysłać przelew następnego dnia po złożeniu,
    i zaksięgować następnego dnia po otrzymaniu. To, że robi to wcześniej to
    super, ale nie ma takiego obowiązku.
    Przelew zleciłeś w czwartek, bank ma prawo wysłać go w piątek, nawet
    ostatnią sesją. Nigdzie bank nie gwarantuje ci wysyłki najbliższą sesją.
    KIR z tego co wiem w soboty i niedziele nie pracuje, przelew pojdzie
    wiec w poniedzialek i moze zostac zaksiegowany we wtorek. Jak nie
    dojdzie w środę, to możesz zacząć składać reklamacje.

    Reklamacje składa zlecający przelew w swoim banku, w tym przypadku w
    Inteligo. Tłumaczenie banku, że przelew wyszedł z banku jest dla ciebie
    mało istotne. Bank odpowiada, za to, żeby przelew doszedł, a nie
    wyszedł, a jeżeli błąd nastąpił gdzieś pomiędzy bankami, to ich problem.
    Z tego co wiem banki odpowiadają wówczas solidarnie.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1