    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ktoś mnie skubnął na $100
    Date: Tue, 15 Dec 2015 09:15:03 -0600

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Za każdym razem składając powiadomienie o podejrzeniu popełnienia czynu
    zabronionego czuję się jak wróg nr 1 spokojnej czekającej na emerytury policji.
    > BTW własnie powinienem złozyć powiadomienie, tyle że być woże w Stanach:
    > Sprzedawca ze Stanów w ramach rabatu wysłał mi czek na $100, które to $100
    zrealizował w amerykańskim banku prawdopodobnie (bo przecież nie ja) pracownik firmy
    kurierskiej.

    Wysłał ci do Polski?
    Czym? Zwykłą pocztą?
    Wątpię aby ktoś na poczcie to ruszył.

    > Sprzedawca mi nawet po mojej reklamacji wysłał skan (marnej jakości) otrzymanego od
    banku ksera zrealizowanego czeku, z jakimś podpisem.
    > No q...a nie moim podpisem, choć czek był wystawiony ma moje imię i nazwisko :-((

    I nikt inny go nie zrealizuje ( z małymi wyjątkami)
    Co jest napisane (ręcznie) na odwrocie czeku. Tylko twój podpis czy coś
    więcej.

    > Próbowałem z podpisu odczytać imię i nazwisko, próbowałem się kontaktować z firmę
    kurierska, nie przeszedłem poza jakiegoś zlewającego na drzewo magazyniera :-((

    > Czyli w USA bierzesz czek wystawiony na mnie, idziesz do amerykańskiego banku, bez
    uzgodnienia nazwiska na czeku z ID wypłacają Ci moje pieniądze za jakimś zawijasem
    :-((

    Nie.
    Czek możesz zrealizować tylko wpłatą na własne konto. Nie ma możliwości
    zrealizowania czeku anonimowo z ulicy. Chyba, ze jest wystawiony na "cash".

    Sprzedawca w każdej chwili, bodajże do pół roku wstecz może taki czek
    wycofać i gości straci pieniądze z konta a zarobi kajdanki na rękach
    Na 100% wiadomo kto go zrealizował.
    Czek w USA sam w sobie ma dokładnie zerową wartość i jest w miarę
    bezpieczny dla wystawcy.

    > Jak ktoś ma pomysł, jak to załatwić, bardzo proszę.

    Moim zdanie to sprzedawca coś kręci, albo zakłada, że to ty kręcisz.
    Ja bym powiedział sprzedawcy, zeby ci wysłał następny czek, bo tego nie
    dsotałeś a resztę niech sobie załatwia po swojej stronie.

    On zdaje się dobrze zdaje sobie sprawę z tego, że zdalnie to mu mało
    możesz zrobić i dlatego cię zlewa.

    Na odwrocie czeku są numery banku i konta na ktory został zrealizowany
    czek. Bez problemu można ustalić oddział i nawet tam zadzwonić z
    informacją, że to jest fraud.
    Oczywiscie od ciebie to przyjmą informację i ewentualnie będą
    monitorować stan konta, notamiast skutecznie może to zatrzymac wystawca
    czeku.
    Jak dawno to było?