  • Data: 2004-06-24 08:32:15
    Temat: Re: Kursy Visa i Mastercard - gdzie je znalezc?
    Od: "Marcin" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nigdzie - nie podają takich kursów
    > same kursy nie sa złe, tylko banki zgarniają prowizję
    > o której nikomu nie mówią

    W TPiO mBanku stoi cos takiego:
    "* W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych za
    granicą w walucie innej niż waluta rozliczeniowa, mBank, pobiera dodatkowo
    prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości do 2% wartości transakcji."
    czy to jest ta prowizja?
    Rozumiem, ze chodzi tu o przewalutowanie z waluty, w ktorej placilem na walute
    rozliczeniowa, czyli EUR (w przypadku mBanku)?
    Pozniej jest pewnie jeszcze jakas prowizja (czy widelki - jak zwal tak zwal) w
    kursie, po ktorym mBank przelicza mi EUR na PLN?

    > Dllatego też ten sam wydatek kartami kilku banków powoduje że
    > w rozliczeniu (jak już się klient tego doprosi) ta sama organizacja
    > (np VISA) podaje lika różnych kwot USD (ew. EUR)

    O tak, to zauwazylem. Odkad jednego dnia zrobilem transakcje kartami roznych
    bankow, to np. karte Citibanku chowam gleboko do portfela i trzymam "na
    wszelki wypadek"

    BTW: czy ktos porownywal prowizje pobierane przez rozne banki przy
    transakcjach zagranicznych?
    Ja placilem mBankiem, Inteligo i Citi i ten ostatni zdecydowanie odstawal od
    reszty - kurs byl beznadziejny - nie pamietam juz dokladnie ile dokladnie bylo
    tej roznicy i nie chce strzelac cyferkami, ale bardzo mnie zaskoczyl kurs.