  • Data: 2022-09-09 15:32:16
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 9 września 2022 o 15:04:14 UTC+2 cef napisał(a):

    > A kilka godzin później się rozjeżdżają już te kursy
    > Santi nadal ma 4,6945 a w IKA jest już 4,7318

    Ciekawostka, ale raczej źle spojrzałeś albo coś się przywiesiło.
    U mnie (sprzedaż euro przez kantor):
    IKA dla mnie 4,7203
    IKA na stronie 4,7260
    santander 4,7225
    citi 4,7206 (choć tu jakoś dziwnie dzisiaj lata i potrafi "na jedną zmianę"
    - a zmiana tak co 5s - skoczyć na 4,725)

    Hmm, SEPA z firmowego - nie chce mi się zaglądać do TOiP.
    Ogólnie przepis jest, że SEPA nie może być droższy niż przelew krajowy.
    Do pewnego czasu obowiązywało to tylko w strefie euro, od niedawna chyba w cełej UE
    (no bo jaki mógł
    być inny powód obniżenia opłat za SEPA przez polskie banki?)
    Tylko pytanie, czy tyczy się to też firmowych, czy tylko fizolskich.

    A kurs w jednym kantorze jest lepszy nie dlatego, że "jest lepszy kurs" tylko
    dlatego, że jest mniejszy spread ;P