  • Data: 2022-09-09 15:59:52
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciekawostka, ale raczej źle spojrzałeś albo coś się przywiesiło.

    Raczej nie, bo sam się zdziwiłem, że jest taka mała różnica, bo
    ostatnio było stale 2-3 grosze.
    Może być tak, że w Santim z firmowego kantoru mam jakieś mniej ciekawe
    kursy.

    > U mnie (sprzedaż euro przez kantor):
    > IKA dla mnie 4,7203
    > IKA na stronie 4,7260
    > santander 4,7225
    > citi 4,7206 (choć tu jakoś dziwnie dzisiaj lata i potrafi "na jedną
    zmianę" - a zmiana tak co 5s - skoczyć na 4,725)

    > Hmm, SEPA z firmowego - nie chce mi się zaglądać do TOiP.
    > Ogólnie przepis jest, że SEPA nie może być droższy niż przelew krajowy.
    > Do pewnego czasu obowiązywało to tylko w strefie euro, od niedawna chyba w cełej UE
    (no bo jaki mógł
    > być inny powód obniżenia opłat za SEPA przez polskie banki?)
    > Tylko pytanie, czy tyczy się to też firmowych, czy tylko fizolskich.

    Mnie też się nie chce sprawdzać, ale na pewno z firmowego
    na walutowy w Polsce mam opłatę 10zł a na zagraniczny 1,3zł
    czyli tyle ile zwykły eliksir złotówkowy z tego rachunku,
    więc nadwyżki wylewam głównie do N26

    > A kurs w jednym kantorze jest lepszy nie dlatego, że "jest lepszy kurs" tylko
    dlatego, że jest mniejszy spread ;P

    Ale spread sprawdzałbym dopiero po to, żeby sprawdzić czy dany kurs jest
    "dobry" w porównaniu z innymi. A że nie mam wielkiego porównania, to w
    praktyce rzadko sprawdzam