  • Data: 2022-09-22 11:05:31
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Marek <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On 2022-09-21, Marek <k...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale od jakiego punktu bierzesz "zysk na dolarach"? Skąd on sie bierze?

    No na wzroście kursu posiadanych dolarów od momentu ich zakupu. Ale jak
    mi potwierdził prawnik, jedynie wymiana USD na PLN gdy trzymam USD żeby
    zarobić na zmianie kursu, stanowi dochód podatkowy. Wydatkowanie
    zyskownych dolarów na dobra i usługi nie stanowi dochodu podatkowego.

    No w sumie ciekawa opcja, mieć dolary w trakcie spadkowej części cyklu
    koniunkturalnego i płacić kartą wielowalutową wszędzie w Polsce... Tyle
    że pod knoec bessy i tak trzeba wymienić te dolary na PLN by kupić akcje
    na giełdzie, więc w tej części dochód już będzie opodatkowany