  • Data: 2022-09-22 20:12:19
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 22 września 2022 o 17:55:32 UTC+2 Szymon napisał(a):

    > Nie musi.

    Prawdopodobnie nie wolno mu.

    > Czego nie rozumiesz?

    Było moje pytanie:

    I Twoja odpowiedź:
    > Wolno. Na tej samej zasadzie w sklepach może płacić gotówkowo w EUR.

    Nie rozumiem tego "na tej samej zasadzie".
    Bo to zupełnie co innego.

    Jak sklep (albo hotel, płaciłem tak w Chorwacji w recepcji gotówką euro) jest też
    kantorem, to może przyjąć zapłatę i euro i dolarami.
    Ale po swoim kursie - i to tak, że "najpierw" kupuje od Ciebie euro za złotówki, a
    "potem" przyjmuje zapłatę w złotówkach.

    Nie wystawi faktury na przelew w euri/dolarach z podanym kontem euro/dolarowym.

    > Nie musi.

    To czemu tylko niektóre przyjmują?

    > Obowiązku pewnie nie ma. Jest chęć. Natomiast co to ma do rzeczy?

    Czy sama chęć wystarczy?
    I czy wolno podać cenę w euro/$?

    (i cena wbijana w terminal w PLN) też jest pytanie, kto sprzedaje te dolary - klient,
    bank, organizacja?

    > Twoja interpretacja. Zarabiasz w PLN, kupujesz w PLN, w sklepie
    > rozliczającym się i podającym ceny w PLN... A wprowadzasz $ tylko i
    > wyłącznie w celu uniknięcia podatku. Trudno tu szukać innego uzasadnienia.

    Wprowadzam $ w innym celu.
    A też dlatego pytałem, czy diler może podać cenę w $?

    Np. ma "internetowy" sklep, kupujesz "w USA", odbierasz z Al.Krakowskiej.

    Np. TE connectivity ma sklep netowy.
    Jak zamawiasz próbki, to idą z Minnesoty, z cłem (oni płacą, ale trzeba załatwiać, na
    szczęście DHL umie) itp.
    Ale jak na tej samej stronie kupujesz, to przychodzi z Niemiec bez cła.