  • Data: 2022-09-23 11:36:38
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale te 100$ jest ze sprzedaży ETF, a nie "z zakupu z PLN", czy różnic
    > kursowych. Skoro zakup czegoś w dolarach "niweluje" różnice kursowe,
    > to czym się technicznie różni zakup samochodu od zakupu udziałów w ETF?

    Intencją zakupu samochodu nie jest jego odsprzedaż z zyskiem. Kupujesz
    na własny rachunek.
    Sytuacja, w której kupujesz cebulę i ją zjadasz, a kupujesz cebulę i ją
    sprzedajesz jest różna.

    > BTC podlega zupełnie innym przepisom. I nie masz tu żadnego dochodu
    > który byś musiał ując w PIT-36. Nie widzę tu analogii.

    Owszem, podlega innym przepisom, ale dość łatwo dostrzec analogię
    PLN-->USD-->PLN do PLN-->BTC-->PLN.

    > Nie jestem przekonany. Skoro kupuję udziały, to kupuję udziały, na
    > lokacie tego nie robię.

    Ale rozumiesz, że podatki rozliczasz w PLN? I dochody osiągasz w PLN?

    A może tak: pensję masz w PLN. Jedną wymianę... na USD, BTC, akcje,
    cebulę, samochód... masz gratis. Żadnego podatku z tytułu kursu. Ale już
    powrót do PLN... czyli sprzedaż USD, BTC, akcji, cebuli, samochodu... to
    zdarzenie podatkowe. Czyli (w przypadku dochodu) trzeba jednak podatek
    zapłacić.